A Journal of Consumer Research című folyóiratban nemrég közzétett tanulmány szerint az online értékeléseket kifejezetten negatívan befolyásolja a rossz időjárás a vélemény írásának napján – mutatja be a kutatást az Euronews
Mint kiderült, a rossz időjárás – legyen eső vagy hó -– átlagosan olyannyira lecsökkentette az értékelők korábbi szállodai élményeinek értékelését, hogy majdnem egy csillagot, 5-ről 4-re, romlott a vendégek véleménye. Ez azért is lehet a kutatók szerint, mert az esős napokon az emberek nagyobb valószínűséggel írtak értékeléseket – ezt pedig kritikusabbá és részletesebbé tették.
A tanulmány most először mutatja be, hogy a külső fizikai környezetünk – ebben az esetben az időjárás -– hogyan befolyásolhatja online ítéleteinket.
– mondta a tanulmány társszerzője, Yaniv Dover.
Az időjárás hatása azon a napon, amikor a vendégek az értékelést írták, viszont teljesen független volt attól, hogy milyen volt az idő azon a napon, amikor az emberek ténylegesen a szállodában tartózkodtak.
A tanulmány szerzői szerint ennek az lehet az oka, hogy az esős és havas napok több negatív emléket váltanak ki, vagy negatív hangulatot idéznek elő, ami kiszínezheti az értékelés tartalmát.
És erre hogyan jöttek rá a kutatók?
A svájci Luzerni Egyetem és a Jeruzsálemi Héber Egyetem kutatói 12 év adatait és 3 millió szállodai foglalást néztek át. A csapat összesen 340 ezer anonim online értékelést vizsgált meg, hogy kiderítse, hogyan befolyásolta a vélemények tartalmát az időjárás a megírás napján.
Összehasonlították a vendégek által tett foglalási időpontot a kritikával, majd azonosították az időjárást a kritikus tartózkodási helyén a bejegyzés napján. A kutatók megnézték a megadott csillagértékelést és a véleményben használt szókincset, és összevetették az időjárással azon a napon, amikor az értékelők megszálltak.
Az adatok felhasználásával pedig kimutatták, hogy egy esős napon szállodai értékelést írni nem biztos, hogy a legjobb ötlet, ha valaki tisztességes véleményt szeretne adni a tartózkodásáról.