Az American Express Travel nemrégiben közzétett jelentése szerint a válaszadók többsége nemcsak azt mondja, hogy idén több utazást tervez, mint tavaly, hanem azt is, hogy 2023-ban jelentősebb összeget fog nyaralásra költeni, mint 2022-ben.
A jelentés szerint meghatározó a „set-jetting" folyamatos növekedése, vagyis az olyan úti célokra vonatkozó döntések, amelyeket nagyban befolyásol egy-egy figyelemre méltó sorozat vagy hollywoodi film. A szórakoztatásra összpontosító turizmus egyre növekszik, és az előttünk álló évben talán minden eddiginél több ilyen utazásra lehet számítani. A Z generációs és az ezredfordulós válaszadók hetven százaléka egyetért azzal, hogy inspirálta őket, hogy igenis kedvet kaptak ahhoz, hogy elutazzanak egy olyan desztinációra, miután látták azt egy tévéműsorban, hírforrásban vagy filmben szerepelni.
Mivel az emberek továbbra is szívesen utaznak, nagy hangsúlyt fektetünk az élményekre, különösen azokra, amelyek személyre szabottak és az utazók szenvedélyei köré összpontosulnak
– mondta Audrey Hendley, az American Express Travel elnöke a Travel + Leisure-nak adott interjújában.
Ez is érdekelhet: Részt vennél a világ leghosszabb buszos túráján? Ennyibe fog kerülni!
Bár az Amex jelentése nem említ konkrét műsorokat, Hendley a T+L-nek elmondta, hogy az emberek olyan úti célokra foglalnak utazást, mint Yellowstone, Párizs vagy Szicília. Nem nehéz megállapítani, hogy az utazók azokat a városokat, szállodákat és élményeket keresik, amelyek többek között a Fehér Lótusz, a Yellowstone és az Emily Párizsban című műsorokban szerepeltek.
Az Amex megbízásából készült tanulmány az általános utazási magatartást és az utazásszervezést is vizsgálta, a résztvevők pedig hét különböző országból (Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India, Kanada, Japán, India, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok) érkeztek.
A „set-jetting" mellett új hangsúlyt kaptak az ételekre összpontosító utazások, a wellness és az öngondoskodás a nyaralás alatt, valamint a megszokott ösvényektől eltérő túrák. A megkérdezett utazók azt mondják, hogy szívesen vásárolnak kisvállalkozásoknál, és többet költenek nyaralásuk során, ha tudják, hogy ezzel a helyi közösséget támogatják.
Mindezt a fiatalabb utazók kötik össze, akik e trendek középpontjában állnak. A jelentés szerint a megkérdezett Z generációsok és millenniumiak 84 százaléka inkább elutazik egy álomnyaralásra, mint hogy új luxuscikket vásároljon, és 79 százalékuk egyetért azzal, hogy az utazás fontos költségvetési prioritás.
Míg az elmúlt évek utazásait nehéz lehetett megjósolni, különösen a változó COVID-19 utazási szabályok miatt, 2023-ban sokkal könnyebb lesz bebarangolni a világot. Még az egyik legszigorúbb ország, Kína is újra megnyitotta kapuit a turisták előtt március közepén, és ismét kiadja a turistavízumokat. Ez a megnövekedett utazási rugalmasság azt jelenti, hogy a hosszabb távú foglalások is visszatérnek.
Forrás: Travel + Leisure