Megváltozik a légi közlekedés? Amerika legnagyobb légitársasága 20 szuperszonikus repülőt rendelt be

Megváltozik a légi közlekedés? Amerika legnagyobb légitársasága 20 szuperszonikus repülőt rendelt be

Az American Airlines bejelentette, hogy szerződést kötött 20 utasszállító repülőgép megvásárlásáról a Boom Supersonic nevű amerikai céggel, amely elsőként kívánja visszahozni a szuperszonikus kereskedelmi légi közlekedést.


A megállapodás egy további 40 repülőgép megvásárlásáról szóló opciót is tartalmaz arra az esetre, ha az első 20 Overture típusú gép nagy sikert aratna.

Az American Airlines szerint a Boomnak a leszállítás előtt teljesítenie kell az iparági szabványoknak megfelelő üzemeltetési, teljesítmény- és biztonsági követelményeket, valamint a cég egyéb szokásos feltételeit.

A megállapodás egy évvel azután történt, hogy a United Airlines is beleegyezett 15 Boom Supersonic repülőgép megvásárlásába, így az American Airlines a második nagy légitársaság, amely a szuperszonikus légi közlekedés visszatérésére fogad.

A bejelentés szerint az American a kezdeti 20 repülőgépre vissza nem térítendő előleget fizetett, ami első hallásra elég érdekesen hangzik. Ez jól jelzi, hogy a világ legnagyobb légitársasága mennyire bízik a Boom repülőgépeiben. Bizonyos értelemben azt is sugallja, hogy talán tényleg közel vagyunk ahhoz, hogy visszakapjuk a szuperszonikus utasszállító gépeket, amelyek csaknem két évtizede eltűntek a légtérből.

Az ikonikus Concorde szuperszonikus repülőgép 2003-ban repült utoljára, és alig 35 évnyi szolgálat után nyugdíjazták. Azóta számos vállalat és startup próbálja megoldani a Concorde-ot sújtó problémákat, és újra népszerűvé tenni a szupergyors légi közlekedést.

A Boom Supersonicot 2014-ben alapították azzal a céllal, hogy szuperszonikus repülőgépeket építsen. Az Overture nevű repülőgépüket úgy tervezik, hogy 65-80 utast szállítson 1,7 Mach sebességgel a víz felett, ami kétszerese a mai leggyorsabb kereskedelmi repülőgépek sebességének.

A cég nemrég azt is állította, hogy az Overture-t azzal a céllal építik, hogy a világ több mint 600 útvonalát akár feleannyi idő alatt repülje körbe. A Miamiból Londonba tartó út kevesebb mint öt óra alatt, míg a Los Angelesből Honoluluba tartó járat három óra alatt teljesíthető lesz. Ha minden a tervek szerint alakul, a Boom 2025-ben állítja forgalomba az első Overture repülőgépet, 2026-ban száll fel először, és 2029-re végrehajtja az első kereskedelmi utasszállító repülését.

Forrás: Luxury Launches


A figyelmetekbe ajánljuk