A fapados légitársaság tartós növekedést jósol az elkövetkező évekre.
A Ryanair lenyűgöző számadatokat közölt 2022 első félévére vonatkozóan, ami rekord nyereséget eredményezett, és azt jelzi, hogy erősen uralja az európai fapados piacot. A légitársaság vezérigazgatója, Michael O'Leary bízik a következő három év folyamatos növekedésében és nyereségében, és úgy véli, hogy a légitársaság fapados modellje ellenáll a jelenlegi globális gazdasági válságnak – írja a Simpleflying.
Ez is érdekelhet: Végleg búcsút mondhatunk a Ryanair olcsó jegyeinek
A Ryanair 1,37 milliárd eurós féléves rekordnyeresége meghaladja a 2017-ben felállított 1,29 milliárd eurós korábbi rekordot. A tavalyi év azonos időszakához képest a légitársaság hatalmasat ugrott a bevételekben és az utasok számában.
A Ryanair szeptember 30-ig 95,1 millió utast szállított, ami 143%-kal több, mint a tavalyi 39,1 millió utas. A töltöttségi mutatója idén 94%-ra nőtt, ami 15 ponttal több, mint a tavalyi 79%. A teljes bevétel 2022 szeptemberéig 6,62 milliárd euró volt, szemben a 2021-es 2,15 milliárd euróval, ami hatalmas, 207%-os növekedést jelent.
O'Leary a légitársaság jelenlegi pénzügyi sikerét annak tulajdonítja, hogy felkészült a kereslet megugrására. Elmondta, hogy a Ryanair és szakszervezeti partnerei megállapodásokat kötöttek a személyzet munkahelyeinek ideiglenes bércsökkentésen keresztül történő védelméről, amelyet 2022-től 2025-ig fokozatosan visszaállítanak. Ezek a megállapodások nemcsak a munkahelyek, hanem a személyzet jogosítványainak megőrzését is segítették.
A Ryanair képes volt naprakészen tartani repülőszemélyzetét a világjárvány idején, még akkor is, amikor egyes légitársaságok e problémák miatt hiányt szenvedtek. Így késések nélkül tudta kihasználni a keresletet. A hosszú távú megállapodások hatálya alá tartozó személyzet teljes bérvisszaállítását 2022. december 1-jére hozza előre.
A légitársaság vezetője szerint a légitársaság üzleti modellje nagymértékben megvédi a jelenlegi globális gazdasági válságtól.
A recesszió és a növekvő fogyasztói árinfláció Ryanair üzleti modelljére gyakorolt hatásával kapcsolatos aggodalmak az elmúlt hónapokban erősen eltúlzottak voltak. Európa legalacsonyabb költségű légitársaságaként arra számítunk, hogy recesszió esetén is erőteljes növekedést fogunk elérni, mivel a fogyasztók nem fogják abbahagyni a repülést, hanem inkább árérzékenyebbek lesznek
– kezdte O'Leary, majd hozzátette:
Ahogy Európa felépül a két éve tartó koronavírus-járványból, a rövid távú járatok kapacitása jelentősen csökkent, és ennek nagy része középtávon nem fog visszatérni. A legtöbb uniós versenytársunk akár 20%-kal is csökkentette a kapacitást ezen a télen, míg a Ryanair 10%-kal több ülőhelyet kínál, mint a covid előtt.