Repülőgépeken rekedt utasok, akiknek étlen és szomjan, rossz levegőben kell eltöltenie órákat anélkül, hogy érdemben tájékoztatnék őket az indulás időpontjáról. Sok ilyet hallunk mostanában, de az okát még mindig nem ismerjük – pedig az egészen egyszerű.
A Sky NewsSean Tiptonnal, a Brit Utazási Irodák Szövetségének szóvivőjével beszélgetett arról, hogy miért nem lehetséges az ilyen helyzetbe került utasoknak megengedni, hogy leszálljanak a repülőgépről. A szóvivő szerint az ilyen várakozás hossza a légiforgalmi irányítójának jelzésén múlik, aki pedig arra vár, hogy legyen szabad kifutópálya, amin az adott repülőgép megkezdheti az útját.
Ez a jelzés akármikor megérkezhet, így az utasok „fogságból való felszabadítása” csak rontana a helyzeten, hiszen ebben a helyzetben előről kellene kezdeni a beszállást, ezzel pedig fennállna a veszélye, hogy a felszabadult kifutópálya újfent foglattá válik.
Ezt is nézd meg! De miért kell bekapcsolni a repülési üzemmódot a levegőben?
Előfordulhat az is, hogy a gépnek például egy óra várakozás után felajánlanak egy résidőt, ami aztán ismét későbbre nyúlik. A gépnek viszont ebben a helyzetben is menetkésznek kell lennie, hiszen a légiszemélyzet akármikor megkaphatja a zöldlámpát.
Nyilvánvalóan bosszantó, ha valaki két-három órát ül a repülőgépen a kifutópályán, de ez valójában az utasok kényelmét szolgálja
– tette hozzá Tipton.
Ez is érdekes lehet számodra: Nem tudsz mit kezdeni a szorongó utastársaddal a repülőn? A szakértők tanácsai sokat segíthetnek!
Mi a várakozás felső határa?
Európában a szabályok szerint az utasoknak fel kell ajánlani a lehetőséget, hogy leszálljanak a repülőgépről, miután öt órát töltöttek a kifutópályán. A szóvivő szerint ez viszont igen ritkán fordul elő.