man in blue dress shirt standing in airplane

Az amerikai légitársaságok különböző visszatérítési politikái révén alkalmazkodhatnak az utasokhoz.


Egy héttel ezelőtt egy floridai szövetségi bíró érvénytelenítette a szövetségi közlekedési maszkokra vonatkozó előírást, és az Egyesült Államok legtöbb repülőterén és a nagyobb légitársaságoknál megszűnt a maszkolás követelménye. De nem mindenkinek lehet kényelmes úgy felszállni a levegőbe, hogy nem tudja biztosan, hogy az utastársai maszkot fognak viselni.

Az utasokra gondolva a United Airlines vezérigazgatója elmondta, hogy azoknak, akiknek kényelmetlen a repülés - például a kisgyermekes szülőknek, akik még nem jogosultak a COVID-19 vakcinára -, felajánlhatják a repülőjegy árának jóváírását vagy visszatérítését. A United Airlines szóvivője rámutatott a légitársaság módosítási politikájára, amely lehetővé teszi a díjmentes módosítást minden jegy esetében, kivéve az alap turistaosztályú jegyeket.

A hónap elején a United azt is közölte, hogy lehetővé teszi az alap economy jeggyel rendelkező ügyfelek számára, hogy vagy standard economy jegyre frissítsenek, vagy díj ellenében lemondják azt. A United emellett 2023. december 31-ig meghosszabbította a repülési kreditek beváltásának ablakát.

Emellett a repülőgépeiken alkalmazott HEPA légszűrésnek köszönhetően a fedélzeten belélegzett levegő a legtisztább, amivel bárhol találkozhatsz, állítja a társaság. Az American Airlines szóvivője elmondta, hogy az AAdvantage-tagok 2022 végéig felhasználhatják a repülési kreditjeiket az utazásokra, de a 2021. március 31. után vásárolt basic economy jegyek már nem jogosultak módosításra vagy visszatérítésre.

A Southwest Airlines képviselője rámutatott a vállalat mindennapi rugalmas politikájára, de elmondta, hogy a Wanna Get Away viteldíjakkal utazó ügyfelek csak a fel nem használt jegy értékét tudják átváltani egy jövőbeli járatra szóló jóváírásra, és nem kaphatnak készpénz-visszatérítést.

Az Alaska Airlines szóvivője a maga részéről azt mondta, hogy a légitársaság esetenként külön vizsgálja az ilyesmit és együttműködik a vendégekkel, ha nem érzik jól magukat a repülőn. A Delta szóvivője azt mondta, hogy az utazás törlésére vonatkozó kérelmeket eseti alapon fogják elbírálni. Az Alaska Airlines, a Delta Air Lines, a JetBlue, a Spirit Airlines és a Hawaiian Airlines képviselői nem reagáltak egyelőre.

(Forrás: Travel+Leisure)


A figyelmetekbe ajánljuk