Hiába törli járatait az Air Canada, semmilyen kompenzációt nem fizet utána az utasoknak.
Egy, a koronavírus idején bevezetett szabályozásnak köszönhetően a reptéri személyzet korlátozott száma biztonsági problémának minősül, amiért nem jár kompenzáció − tájékoztat a Haszon cikke.
Az idei nyár a repülőtéri káoszokról szólt − még ha az utazási szabadság többé-kevésbé vissza is állt −, a megfelelő mennyiségű személyzet hiánya megkeserítette a nyaralók életét, akiknek ez a mostani hír már csak hab a tortán.
Ryan Farrell például Yellowknife-ból Calgaryba repült volna, de a járatát törölték, az ok: „korlátozott személyzet”.
Fotó: David Preston / unsplash
Farrell hiába kért kompenzációt, a légitársaság a következőt válaszolta neki:
Miután az Air Canada járata korlátozott személyzet rendelkezésre állása miatt került törlésre, ami a koronavírus hatása cégünk működésére, a kért kompenzáció alaptalannak minősül, a törlés biztonsági okok miatt történt.
Az Air Canada válaszából is kitűnik, hogy z egy vállalati szintű rendelkezés, ami előírja, hogy a munkaerőhiány okozta járattörléseket biztonsági problémának minősítsék, és a szabályozás alapján az utasok nem jogosultak a kompenzációra.
Normál esetben Kanadában 1000 dollár kompenzáció járna a légitársaságtól az ő hibájukból keletkező járattörlésekért vagy késésekért, abban az esetben, amikor az utas kevesebb mint két héttel az indulás előtt kap erről értesítést. Ha azonban a változtatás biztonsági okok miatt keletkezik, az kivételt képez a szabály alól.