amszterdam

Az egyik legnépszerűbb európai úti cél nem kér a „kellemetlen" turistákból

Amszterdam egy új turisztikai kampányt indított, amelynek célja a „kellemetlennek" tartott turisták kiűzése a városból. Az „elrettentő kampány" célja, hogy távol tartsa azokat a látogatókat, akik elsősorban az ital, a kábítószer és a prostitúció miatt érkeznek a városba.

A kampány különösen a brit turisták ellen irányul, akiket a holland város egyik legrosszabban viselkedő látogatóinak tartanak. Az új kampányra azt követően kerül sor, hogy az amszterdami hatóságok már egy tucat intézkedést bevezettek a rendbontó magatartás visszaszorítására – írja az Euronews.

Olvasd el ezt is! Városok, amelyek félő, hogy 2030-ra víz alá kerülnek

A holland főváros mindezzel azt is reméli, hogy megváltozik a város kétes hírneve: Amszterdamot sokan csak a kábítószer, az alkohol és a prostitúció miatt keresik fel.

A városi vezetése aggódik amiatt, hogy a vöröslámpás negyed olyan kellemetlen turistákat vonz, akiket amúgy nem látnának szívesen.

A már említett kampány a „sértő magatartást tanúsító külföldi látogatók" ellen jövő tavasszal kezdődik, és a városvezetés célja, hogy távol tartsák a nem kívánatos turistákat.

Ha szeretjük a várost, akkor most kell lépnünk

– mondta Sofyan Mbarki, a város alpolgármestere, aki a turisztikai intézkedéseket végrehajtja.


Amszterdam vöröslámpás negyede világhírű a legalizált bordélyházairól és a szexmunkásokat ábrázoló kirakatokról, de a lakosok szerint a környék vonzza a részeg turistákat, akik kellemetlen légkört teremtenek az utcákon. Emellett az országban legális a marihuána, ezért Amszterdam a lány- és legénybúcsúk célpontja is.

A távolabbi tervek között szerepel egy új „erotikus” központ kialakítása is a város szélén. A városvezetés azt reméli, hogy a városközpontból mintegy 100 bordélyablak áthelyezhető a többszintes épületbe.

A cél az, hogy „megtisztítsák” a város hírnevét, és inkább a történelmi épületekre és romantikus csatornákra összpontosítsák a turizmust.

A „maradj távol" turisztikai kampány kezdetben a brit látogatókra fog összpontosítani. Ha sikeres lesz, más országokból érkező utazókat is megcéloz majd.


A figyelmetekbe ajánljuk