Az Expedia jelentése 12 ország 12 000 utazójának segítségével készült, köztük 500 szingapúri utazóval, akik egy új stílust is meghonosítottak. A szingapúriak közel háromnegyede (73%) tervezi, hogy a következő útja nagyszabású és felejthetetlen lesz. A radikálisabb válaszok miatt ezt az Expedia GOAT (Greatest of All Trips) gondolkodásmódnak nevezte el. Ebből mutattak meg öt trendet.
A menetrend selejtezése
A világjárvány ugyan megnehezítette a spontán utazásokat, és az új utazási irányelvek a jövőben is megmaradhatnak, a válaszokból ez még sem tűnik ki. Az Expedia szerint az utazók készen állnak a rögtönzésre: a szingapúri válaszadók több mint egynegyede (28%) spontánabb akar lenni és a pillanatnak élni.
A jelentés azt is megállapította, hogy az utazók simán lemondanak a megtervezett útitervről (29%), csak hogy szabadabbak legyenek a jövőben, és azt tegyenek, amit és amikor akarnak (36%).
A járvány egyik előnye, hogy a légitársaságok minden eddiginél rugalmasabb lehetőségeket és árakat biztosítanak az utazók számára, amit igyekeznek is kihasználni. A legjobb alkalom last minute-utakra és az ismeretlen kalandokra.
Megadni a módját
Az utazások lemondása és ünnepségek elhalasztása után a válaszadók újra készek bepótolni az elvesztegetett időt, hogy önmagukat helyezzék előtérbe.
A következő egy év során a szingapúri utazók 43%-a hajlandó jobban kényeztetni magát. A válaszokból kiderült, hogy a következő utazások során nem a pénztárcájukat fogják előnyben részesíteni, hanem az élvezeteket és az élményeket.
Az utazók a bevásárlókörúttól kezdve (30%), a Michelin-csillagos étteremben való vacsorázáson át (23%), az első osztályú repülőjegy vagy ötcsillagos szálloda foglalásáig (18%) mindent megtennének azért, hogy a következő utazásuk az eddigi legjobb legyen.
Felfedezés
Az utazás nem mindig csak egy bakancslistás utat jelent. A következő évben a szingapúriak a megszokottól eltérő kalandra vágynak, és egyre többen hajlandóak kilépni a komfortzónájukból (26%), valamint olyan úti célokban, kultúrákban és élményekben elmerülni, amelyek teljesen különböznek a sajátjukétól (32%).
A helyi finomságokat mindenképpen megkóstolnák (49%), és olyan ételeket is ennének, amit eddig még soha (44%). 26% olyan helyszínt választana következő útjának, ahova a vírus előtt semmiképp nem ment volna.
A veszély keresése
2022-ben az utazók nem csupán új ízekre és helyszínekre vágynak, hanem izgalmakra is (38%). Ráadásul 11%-uk azt reméli, hogy a következő utazásuk során veszélyt vagy kockázatot érzékelnek, és 10% hajlandó lenne kipróbálni merész vagy magas adrenalinszintű tevékenységet.
A szingapúri utazók a legizgatottabbak, ha következő útjuk során olyan dolgokat tehetnek, amelyeket általában soha nem tennének meg. Ilyen a csillagok alatt alvás (24%), ejtőernyőzés (17%) vagy éjszakai túra egy vulkánon (13%).
Kevesebb görgetés
Egy jól sikerült utazást már nem a közösségi médiában megjelenő reakciók határozzák meg. Az utazók egyre inkább a mentális egészségükre összpontosítanak. 29%-uk olyan utazásokat keres, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy ezt előtérbe is helyezzék. Továbbá 41% a következő utazás során az elégedettség és a mentális jólét érzését keresi, és minden ötödik utazó (22%) kevesebb időt fog az okoseszközeivel tölteni, hogy megélje az élményeket.