lány vizespohárral lefekvéshez készülődve

Bár könnyű figyelmen kívül hagyni, a víz valójában egy átlagos felnőtt női test 55%-át, és egy felnőtt férfi test 60%-át teszi ki.


A túléléshez vízre van szükségünk. Segít helyreállítani az anyagcsere, a légzés, az izzadás során elvesztett folyadékokat, megakadályozza a túlmelegedést, keni az ízületeket és a szöveteket, fenntartja az egészséges bőrt, és a megfelelő emésztéshez is szükséges

− mondja Katherine Brooking, RD, a San Franciscó-i Appetite for Health nevű táplálkozási hírportál társalapítója.

Az EatingWell cikke szerint már a 2% körüli dehidratáltság is fáradtságot, fejfájást, koncentrációs nehézségeket, és szédülést vált ki. Vannak, akik a lefekvés előtti vízre esküsznek. Tényleg hasznos ez a stratégia? Íme a szakértők válasza.

A lefekvés előtti vízivás előnyei

A lefekvés előtti vízivás segíthet jobban aludni: izzadságot termel, ami hűvösebbé és kényelmesebbé teszi az alvást. Mivel a hőmérséklet nagy szerepet játszik a nyugodt alvás képességében, ez áldásos hatás.

​A lefekvés előtti vízivás hátrányai

vizespoh\u00e1r\u00e9rt ny\u00fal\u00f3, fekv\u0151 n\u0151

Fotó: Shutterstock

A közvetlenül lefekvés előtti vízivás miatt − különösen, nagy mennyiséget fogyasztunk − gyakran felébredünk majd, mert pisilnünk kell, ami negatívan befolyásolja az alvást.

Brooking szerint elég valószínűtlen, hogy a vízivás valóban fogyaszt. Az alvás megzavarása pedig minden előnyt ellensúlyoz: a rossz alvás napközben éhesebbé tesz.

Az, hogy mennyi vizet kell innunk lefekvés előtt, több tényezőtől függ:

​Sport

A környezeted hőmérséklete (a nagyobb meleg több izzadást eredményez, és ennek támogatásához több H2O-ra van szükség).

​Testméret

Egy átlagos ember esetében 2-3 dl víz lefekvés előtt elég a szomjoltáshoz. Mindenki más, így érdemes kipróbálni a mennyiségeket, hogy mi válik be a legjobban.

​A lényeg

Brooking szerint a napi folyadékbevitel egyenletes elosztása az igazán fontos: ez nem csak a súlytartási célok elérésében segít, de az energiaszintet is magasabb szinten tartja, az agyat élesebbé teszi, a hólyagot pedig kiegyensúlyozottá. A szervezet a nap folyamán szabályozza a folyadékháztartást is.

A National Academy of Medicine napi 11 és fél csésze vizet javasol nőknek, férfiaknak pedig napi 15 és fél csészényit.

A figyelmetekbe ajánljuk