A legtöbb diáknak téves hiedelmei vannak arról, hogy mi segíti a tanulást. Az emberi agynak szüksége van arra, hogy az információkat a munkamemóriából a hosszú távú memóriába helyezze át. Ám három egyszerű szokás megváltoztathatja a diákok tanulási módját és javíthatja a vizsgaeredményeket.
Figyelem
Elcsépelt tippnek tűnik, de valóban kulcsfontosságú. Amennyiben valaki kevesebb figyelmet fordít az órán hallottakra és a tanárra, annál kisebb valószínűséggel kerül át a munkamemóriájából (WM) az anyag a hosszú távúba (LTM). A munkamemória-kapacitás személyenként is eltérő, ami megmagyarázza, hogy egyes diákok miért tudnak egyszerre zenét hallgatni és tanulni, míg mások nem. Ugyanis az olyan zavaró tényezők, mint a zene, a filmek és a műsorok, vagy akár a körülöttünk beszélgető emberek mind megterhelhetik.
Jegyzet
Jegyzetelj! A jegyzetelés folyamata arra készteti a tanulót, hogy aktívan foglalkozzon a megtanulandó anyaggal. Feltéve, hogy az előadó nem beszél túl gyorsan, és időt biztosít az írásra.
A jegyzetek segítenek rendszerezni az anyagot, rögzítik a megtanulandó dolgokat, és segítik a munkamemóriát. Az is fontos, hogy a jegyzeteket még aznap átnézzük, amikor készültek, hogy támogassuk az anyag átmenetét a hosszú távú memóriába.
Újratanulás
Kérdezzen meg szinte bármelyik kognitív tudóst, hogy mi a legjobb módja a tanulásnak, és valószínűleg azt fogja mondani, hogy az úgynevezett szukcesszív újratanulás. A legfontosabb összetevők közé tartozik, hogy gyakran teszteljük magunkat a tanultakkal kapcsolatban, és hogy milyen gyakran teszteljük egymást. Pusztán az a tény, hogy megnézzük, emlékszünk-e valamire, arra készteti az adott tudást reprezentáló neuronokat, hogy erősebb kapcsolatokat alakítsanak ki más neuronokkal.
Az információk előhívásának gyakorlása az egyik legjobb módja annak, hogy segítsuk az agyunkat abban, hogy az információkat a WM-ből az LTM-be helyezzük át.