Gorilla méretű ősi pingvinre bukkantak

Szörnypingvinek nyomában?

Új-Zéland sokszínű és egyedülálló madárpopulációiról ismert, különösen a tengeri, az erdei és az olyan röpképtelen madarakról, mint a kivi. A kutatók pedig felfedeztek egy olyan kihalt pingvinfajt, amely a szigeten volt őshonos, és amelynek súlya közelített egy felnőtt gorilla vagy akár egy közepes méretű fekete medvéhez.

A paleontológusok először 2017-ben fedezték fel a maradványokat, egy kisebb faj csontvázával együtt, amely még mindig jóval nagyobb volt, mint a mai pingvinek. A kutatók azonban csak most, a Journal of Paleontology című folyóiratban megjelent új tanulmányukban tárták fel a szaftos részleteket, és adtak nevet a jószágnak: Kumimanu fordycei.

Ez a szörny és a madár māori szavak kombinációja.

Ez is érdekelhet:Bizarr gyermeknevelési szokást vettek fel az új-zélandi pingvinek

A Kumimanu kolosszális combcsontjáról készült öntvényből származó 3D-modellek segítségével megállapították, hogy a szörnymadár 154 kilogramm nyomott. A magasságának meghatározása már nehezebbnek és bizonytalanabbnak bizonyult, de a kutatók becslése szerint az állat közel 160 centiméter magas lehetett. A kisebbik pingvin pedig, akit Petradyptesnek neveztek el, 50 kilogrammot nyomott.

Összehasonlításképpen, a legnagyobb ma élő pingvin, a császárpingvin csak 120 centi – legfeljebb – és mintegy 40 kiló.

Daniel Ksepka a tanulmány szerzője kifejtette, hogy ezek az óriáspingvinek a dinoszauruszok kihalása utáni időszakban éltek.

Hatalmas méretük miatt talán gyakorlottabb mélytengeri búvárok voltak, akik a tengeri madarakhoz hasonlóan hosszabb ideig tudtak melegebb helyen tartózkodni.

A Kumimanu és a Petradyptes azonban még mindig megőrizte légi őseinek csökevényes jellegzetességeit az uszonyaikban. Tehát az uszonyaik nem voltak olyan fejlettek, mint a modern pingvineké, ami azt mutatja, hogy először sokkal nagyobbak voltak, mielőtt kiváló úszókká fejlődtek volna.

Ez azt jelenti, hogy még több vagy akár nagyobb pingvinek barangolhattak a vidéken? Sajnos valószínűleg nem.

Úgy vélem, hogy Kumimanu közel van egy röpképtelen tengeri madár felső határához, és nem számítok arra, hogy ennél lényegesen nagyobb pingvinekre bukkanunk

– mondta Gerald Mayr paleontológus.

(The New York Times)