Narancsszeletek.

Tanulmányok szerint napi egy pohár narancslé segíthet a vérnyomás csökkentésében.


A narancslé káliumban gazdag, ami erőteljes vérnyomáscsökkentő hatással bír. A banán, a zöld leveles zöldségek, az avokádó és a bab szintén magas káliumtartalmúak.

A tipikus nyugati étrend alacsony káliumtartalmú és magas sótartalmú, ami rossz hatással van a vérnyomásra.

A vizsgálatban 300 ápolónő vett részt, akiket öt csoportra osztottak, és különböző étrend-kiegészítő kombinációkat kaptak, hogy teszteljék a hatásukat.

A kutatók a kálium mellett a magnézium és a kalcium hatását is vizsgálták, a vérnyomásmérést pedig 24 órán keresztül végezték. Az eredmények azt mutatták, hogy a káliumnak volt a legnagyobb hatása a vérnyomás csökkentésére.

Frank M. Sacks professzor, a tanulmány első szerzője elmondta:

Meglepő módon, amikor a hármat együtt vettük figyelembe, a hatás nem volt nagyobb, mint a káliumé önmagában. Valójában egy kicsit alacsonyabb volt.

Az eredmények azt mutatták, hogy 1600 milligramm kálium elegendő volt ahhoz, hogy szerény mértékben ugyan, de csökkentse a vérnyomást. A vizsgálatban részt vevőknek azonban nem volt magas a vérnyomásuk.

Sacks professzor szerint a magas vérnyomású emberek esetében a pozitív hatás jelentősebb lenne:

Korábbi tanulmányok kimutatták, hogy a kálium a magas vérnyomásban szenvedő embereknél nagyobb mértékben, 4-5 mm Hg-rel csökkenti a vérnyomást. Ha már magas a vérnyomása, akkor káliumban gazdag étrendet kell fogyasztania, vagy étrend-kiegészítőket kell szednie.

Forrás: PsyBlog


A figyelmetekbe ajánljuk