A Nimitz-eset (2004)
A Nimitz-esetet tartják az egyik legismertebb UFO-észlelésnek a 21. században: az amerikai haditengerészethez tartozó Nimitz hordozóhajó 2004 novemberében több napon át ismeretlen radarjeleket észlelt egy gyorsan mozgó, 12 méter hosszú, időnként felragyogó, azonosítatlan repülő objektumból Karolina déli partjainál. Végül a haditengerészet pilótái kiszúrták az ismeretlen repülő tárgyat a Csendes-óceán felett. A tárgy rendkívül gyorsan mozgott és olyan manővereket hajtott végre, amelyekre semmilyen ismert repülőeszköz nem képes. A pilóták közül többen rögzítették az esetet, amelyek később nyilvánnosságra is kerültek.
Az objektumon nem volt semmilyen ismertető jel, amelyek hajtóműre, szárnyakra vagy ablakokra utaltak volna, és az infravörös monitorok sem mutattak ki kipufogógázt. David Fravor, a Black Aces vadászrepülő-század parancsnoka és Jim Slaight parancsnokhelyettes megpróbálta elfogni a járművet, de az felgyorsult, és az nagyánól 10 kilométerrel arrébb újra megjelent a radaron. Az objektum a hangsebesség háromszorosával repült, és a vadászgépek sebességének több mint kétszeresével.
Egybehangzó híresztelések szerint a radar- és más a felvételeket tartalmazó merevlemezek eltűntek mind a hajóról, mind a repülőgépekről, így pontos magyarázatot azóta se kaptunk az esetről.
„Időjárási jelenség" a chicago-i O'Hare repülőtér felett (2006)
A 446-os járat éppen Észak-Karolinába készült a chicagói O'Hare nemzetközi repülőtérről, amikor a United Airlines egyik alkalmazottja a kifutópályán egy sötétszürke, fémes színű járművet vett észre, amely a C17-es kapu felett lebegett. Aznap, 2006. november 7-én összesen 12 United-alkalmazott – és néhány szemtanú a repülőtéren kívül – észlelte a csészealj alakú járművet délután 16:15 körül.
A szemtanúk szerint az objektum körülbelül öt percig lebegett, majd felfelé lőtt ki az égbe, ahol lyukat ütött a felhőkön. A hír a The Chicago Tribune honlapjának addigi legolvasottabb története lett, és nemzetközi szenzációvá vált. Mivel azonban a tárgyat semmilyen radar nem észlelte, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) „időjárási jelenségnek" nevezte az esetet, és elutasította a vizsgálatra vonatkozó kéréseket.
Ez is érdekelhet: Többen is megerősítették, hogy az USA idegen eredetű űrhajókat rejteget
Stephenville-i eset (2008)
A texasi Stephenville kisváros főként tejgazdaságairól ismert, de 2008. január 8-án este több tucat lakos valami egészen szokatlan dolgot látott az égen. A lakók arról számoltak be, hogy fehér fényeket észleltek a 67-es főút felett, először egyetlen vízszintes ívben, majd függőleges párhuzamos vonalakban. Steve Allenhelyi pilóta becslése szerint a stroboszkópos fények „körülbelül egy mérföld hosszú és fél mérföld szélesek voltak", és körülbelül 4800 kilométer per órával haladtak. Hangot nem jelentettek.
A szemtanúk szerint az esemény az 1997-es phoenix-i fények néven ismert jelenségre hasonlított. Bár az amerikai légierő hetekkel később azt mondta, hogy F-16-osok repültek a Brownwood katonai műveleti területen (Stephenville-től délnyugatra), sok városlakó nem vette be a magyarázatot, mivel úgy vélték, hogy amit láttak, nem vadászgépek voltak, mivel az F-16-osok nem rendelkeznek ilyen fejlett technológia képességgel.
Phoenix-i fények (1997 és 2007)
Az 1997. március 13-án éjszaka történt az UFO-észlelések egyik leghíresebb esete, a phoenix-i fényeknek (Phoenix Lights) nevezett eset Arizonában. Több ezren észleltek öt rejtélyes fénypontot, amelyek V-formában repültek. A jelenséget ezrek jelentették az éjszaka folyamán, a mozgó fényeket pedig nagyjából 500 kilométeres körzetből lehetett látni a nevadai határtól Phoenixen át Tucson határáig. A mai napig ez a legnagyobb számban észlelt UFO-jelenség az USA történelmében, de ez még nem minden:
szinte pontosan 10 év elteltével újra rejtélyes alakzatban mozgó fények kerültek Phoenix egére, amelyet szintén ezrek láttak.
A szemtanúk szerint a fények akkor is formációban repültek, szorosan, vízszintes vonalba rendeződve. Az amerikai légierő ugyanazzal a magyarázattal szolgált, mint az első esetnél: állításuk szerint pár A–10 Thunderbird csatarepülő volt az égen, és a hőkereső rakéták ellen használt infracsapdák okozták a formációt. Ezt azonban a többség nem hitte el: a kétkedők szerint a jelzőrakéták nem képesek olyan manőverekre, mint az észlelt fénypontok.