agy formájú puzzle
Ráadásul, ha valamiért nem szeretnénk, létezik más alternatíva is.

Egy tanulmány szerint a rendszeres narancsléfogyasztás 47 százalékkal csökkenti az időskori memóriaproblémák kialakulásának kockázatát – írja a PsyBlog.

De bogyós gyümölcsök, a narancssárga és piros zöldségek, valamint a leveles zöldségek szintén védelmet nyújthatnak a memóriavesztés ellen.

Az eredmények egy olyan tanulmányból származnak, amely 27 842 férfit követett 20 éven keresztül. A résztvevőket négyévente megkérdezték az általuk fogyasztott élelmiszerekről, és tesztelték a memóriájukat és gondolkodási képességeiket.

Többek között olyan kérdéseket tettek fel a résztvevőknek, mint:

  • Van-e a szokásosnál több gondja egy rövid lista, például egy bevásárlólista megjegyzéseivel?
  • Van-e a szokásosnál több gondja egy csoportos beszélgetés vagy egy tévéműsor cselekményének követésével a memóriája miatt?

Azok, akik napi hat adag gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottak, 34%-kal kisebb valószínűséggel tapasztaltak később gyenge gondolkodási képességeket – állítja a kutatás.

Az is kiderült, hogy a több gyümölcs és zöldség fogyasztása az életkor közepén összefüggött a későbbi jobb kognitív egészséggel – még akkor is, ha a férfiak abbahagyták a gyümölcs- és zöldségfogyasztást.

Az egyik legfontosabb tényező ebben a tanulmányban az, hogy 20 éven keresztül ekkora létszámú férfi csoportot tudtunk kutatni és nyomon követni, ami sokatmondó eredményeket tett lehetővé. Vizsgálataink további bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy az étrendi döntések fontosak lehetnek az agy egészségének megőrzése szempontjából

– állítja Dr. Changzheng Yuan, a tanulmány társszerzője.

Ugyanakkor a kutatók kiemelték: a tanulmány csak összefüggést mutatott ki, nem bizonyítja az ok-okozati összefüggést.


A figyelmetekbe ajánljuk