gyömbér
Sportolóknak is érdemes beiktatni a fogyasztását.

A napokban jelent meg egy tanulmány egy Magyarországon is népszerű fűszerrel kapcsolatban. A kutatás nem az ízével, hanem egy kevéssé ismert tulajdonságával foglalkozik: a gyömbér fájdalomcsillapítóként is jól funkcionál.

A nutritionfacts.org oldalon megjelent tanulmány a gyömbér porított változatával foglalkozik, amiben 8 különböző kutatás eredményeit foglalták össze. Az összes vizsgálatban volt egy kontrollcsoport, akik placebót kaptak a gyömbérpor helyett.

Az ő eredményeiket hasonlították össze azokéval, akik valóban a fűszerből kaptak.

Mint kiderült, napi 1,5-2 gramm (egy teáskanálnyi) gyömbér kivonat klinikailag bizonyítottan hatékony fájdalomcsillapító, miközben kevesebb mellékhatása van, mint a gyógyszereknek – mutatja be az eredményeket a Vince.

Mellékhatásként az egyik tanulmányban a hosszútávfutóknál egyes esetekben gyomorvérzés, émelygés, veseelégtelenség alakult ki a fájdalomcsillapítók rendszeres használatakor – erre a kemény edzésprogram utáni regeneráció miatt volt szükségük.)

A mostani összegzés is kihangsúlyozza: megelőzésre, az izomfájdalom elkerülésére a gyömbér sem alkalmas.

Egy kísérletben 30 perccel a kerékpáredzés előtt adtak a résztvevőknek gyömbért, ők azonban az edzés után ugyanolyan izomfájdalomra panaszkodtak, mint azok, akik nem kaptak előtte semmit.

Viszont akik 5 napos kúra után tartottak intenzív edzést, azok hamarabb regenerálódtak, hamarabb voltak képesek újra teljes erőkifejtésre.


A figyelmetekbe ajánljuk