A Föld.

Planetáris kérdés: vajon gondolkodik-e a Föld?

Kutatók egy csoportja egy lenyűgöző gondolatkísérletet tett fel: ha egy Földhöz hasonló bolygó „élhet", akkor elképzelhető, hogy gondolkodik is?

A kutatócsoport az International Journal of Astrobiology című folyóiratban jelentette meg a kérdést vizsgáló tanulmányát. Ebben bemutatják a planetáris intelligencia gondolatát, amely egy egész bolygó kollektív tudását és megismerését írja le.

Úgy vélik, hogy ez a koncepció valóban segíthet az olyan globális problémák kezelésében, mint például az éghajlatváltozás.

A kutatók arra a bizonyítékra mutatnak rá, hogy a gombák földalatti hálózatai képesek kommunikálni egymással, és ezzel azt sugallják, hogy az élet nagyméretű hálózatai egy hatalmas láthatatlan intelligenciát alkothatnak, amely mélyrehatóan megváltoztatja az egész bolygó állapotát.

A tudósok kifejtették, hogy jelenleg az egyik elsődleges faj, amely ezt a változást hajtja, az ember, és jelenleg – az éghajlatváltozástól kezdve a műanyagválságig – visszavonhatatlanul megváltoztathatjuk a környezeti egyensúlyt.

A kutatók úgy vélik, hogy az ilyen gondolatkísérletek segíthetnek az embereknek megérteni a Földre gyakorolt hatásukat, és útmutatásul szolgálhatnak ahhoz, hogy hogyan javíthatnánk rajta.

Forrás: Futurism