A TikTok logója.

A TikTok csütörtökön megerősítette, hogy teszteli a fizetős előfizetések támogatását, megnyitva ezzel az utat a rövid formátumú videoplatform alkotói számára, hogy díjat kérjenek a tartalmukért.


A vállalat nem osztott meg részleteket arról, hogy mikor vezetik be a szolgáltatást az alkotók számára, vagy hogy milyen lehet a fizetős struktúra. A vállalat szóvivője, Zachary Kizer azt mondta, hogy az előfizetéses rendszer egy tesztelés alatt álló koncepció, és hogy a vállalat mindig új módszereken gondolkodik, hogy értéket teremtsen a közösségük számára, és gazdagítsa a TikTok-élményt.

Az, hogy a TikTok hogyan fogja a rendkívül sikeres üzleti modelljét kiegészíteni a direkt alkotóknak történő kifizetésekkel, kissé fejtörést okoz. Az alkalmazás legfőbb előnye a versenytársakkal szemben az maga az algoritmusa, amely a felhasználók For You oldalaira juttatja a tartalmakat.

Ez a legfőbb módja annak, hogy az TikTokkerek elérjék a felhasználókat, akik ideális esetben előfizetőkké válhatnak. De ha az alkotók a legjobb kontentjeiket az előfizetők számára tartják fenn, akkor ezek a tartalmak valószínűleg nem állnak rendelkezésre az algoritmus táplálására, ami viszont csökkentheti az elkötelezettséget, mivel elméletileg nem kerülnek felszínre a nem előfizetők számára.

Ez persze nem csak a TikTok problémája: minden digitális platform – amely megpróbálja segíteni a tartalomkészítőket és az influencereket a tartalmaik pénzzé tételében –, megpróbál egyensúlyt teremteni az elkötelezettség és a közvetlen pénzzé tétel között. Maguknak az alkotóknak pedig meg kell tudni jósolniuk, hogy az előfizetők milyen tartalmakért hajlandóak fizetni, és milyen tartalmak segítik őket a legjobban a saját munkájuk népszerűsítésében.

A TikTok előfizetésekkel kapcsolatos tesztje az Instagram bejelentését követi, miszerint a Meta (Facebook) tulajdonában lévő vállalat is elindítja a fizetős módok tesztelését néhány alkotóval és influencerrel. Az előfizetők havi díjat fizetnek majd azért, hogy hozzáférjenek az általuk követett alkotók exkluzív tartalmaihoz, köztük a sztorikhoz és az élő videókhoz. A különböző szintek ára 0,99 és 99,99 dollár között mozog majd havonta.

Forrás: The Verge

A figyelmetekbe ajánljuk