Rév Marcell elárulta, milyen volt az Eufória forgatásán dolgozni
HBO

Zendaya az Eufória című sorozatban,

Rév Marcell elárulta, milyen volt az Eufória forgatásán dolgozni

Az HBO Eufória című sikersorozatának magyar operatőre, Rév Marcell az egyik vezető filmes amerikai lapnak adott interjújában mesélt a széria második évadának munkálatairól.


Rév Marcell elmondása alapján, amikor ő és Sam Levinson – a sorozat alkotója és rendezője – elkezdtek beszélgetni az Eufória második évadának vizuális megközelítéséről, azonnal egyetértettek abban, hogy nem akarják önmagukat ismételni. Az operatőr megjegyezte, hogy a sorozat új vizuális irányba való terelése azért volt fontos, hogy kifejezzék a 2. évad forgatókönyvének eltérő hangvételét.

Az 1. évadban a végletekig vittük a vizualitást, de a 2. évadban inkább egy kicsit mélyebbre akartunk ásni, mintsem, hogy kiszélesítsük a horizontot"

– mondta Rév az IndieWire-nek adott interjúban.

Az 1. és 2. évad közötti legjelentősebb különbség az, hogy az alkotók a digitális felvétel helyett a hagyományos filmre való rögzítés mellett döntöttek. Az évad körülbelül felét a Kodak nemrég újraélesztett Ektachrome nevű változatára, míg a másik felét a Vision 3 500T-re forgatták.

A váltás Rév részéről jelentős módosításokat igényelt a világítás terén:

Teljesen más a világítás megközelítése, mert az 500T technikai értelemben egy nagyon jó alapanyag, széles mozgástérrel és színhűséggel. Alulexponálhatod, túlexponálhatod, és még mindig technikailag korrekt képet kapsz.

Bár a Vision 3-ban felvett jelenetek megvilágításának módszertana nem állt olyan távol az 1. évadétól, az Ektachrome viszont teljesen más technikát igényelt.

Az Ektachrome használata azt jelentette, hogy amit a szereplők és a stáb a forgatáson láttak, az egyáltalán nem hasonlított a „végtermékre”.

Ez egy nagyon előnytelen kép, olyan, mint egy rossz sitcom, de amikor előhívjuk, nagyon szép kontrasztja lesz, és minden a helyére kerül

– tette hozzá.

Ez a fajta kockázatvállalás eredményezte az idei év – filmes értelemben vett – egyik legmerészebb és legsikeresebb produkcióját, amely szorosan kapcsolódik ahhoz a témához, amelyen Rév gyakran gondolkodott forgatás közben.

Folyamatosan azt kérdezem magamtól, hogy a filmkészítés mennyire intellektuális foglalkozás és mennyi benne a zsigeri, érzéki dolog. Nyilvánvalóan a kettő keveréke, és bár igyekszünk minél több dolgot előre megbeszélni, végső soron a forgatás során az ember sok ösztönös döntést hoz

– emlékezett vissza Rév Marcell az interjúban.

A 2. évad esetében Rév és Levinson megpróbált olyan körülményeket teremteni, amelyek nagyobb teret engednek ezeknek az ösztönös döntéseknek, és kevésbé támaszkodtak forgatókönyvre. Elmondása alapján hagyták, hogy a jelenetre adott reakcióik irányítsák a kameramozgásokat és a világítást.

Rév hozzátette, hogy mivel a sorozat egyszerre teljesítményvezérelt és az intim tartalma miatt rendkívül érzékeny, a kényelmes környezet megteremtése kiemelten fontos volt a színészek számára.

A színészek azonban csak az egyik olyan összetevői voltak a produkciónak, amelyek meghatározták Rév döntéseit a kamera elhelyezésével, a mozgással és a világítással kapcsolatban, ugyanis a sorozatban elhangzó dalok is nagy mértékben inspirálták a magyar operatőrt:

A dalok gyakran bele vannak írva a forgatókönyvekbe, és az ember ebből merít ihletet (…). Az a nagyszerű abban, ha a zene inspirál, hogy ellentétben más filmekkel, nem kell szégyenlősnek lenned. Akárhogyan is fordítod le, amit csinálsz, az te leszel, és valami új lesz belőle.

Az interjúban Rév elmondta, hogy a rendező fantasztikusan koordinálta az egész stábot:

A kamera mindkét oldalán nagyon profi munka folyt, és az apró dolgok, amiket kértünk, hatással voltak a jelenetekre. Sam nagyon figyelmes ember, és mindezeket figyelembe vette.

A figyelmetekbe ajánljuk