A Pinterest indoklása szerint az étkezési rendellenességek és a rossz étkezési szokások jelentősen megnőttek a fiatalok körében. Az elszigetelt karanténidőszak után pedig a plusz kilóktól mindenki azonnal meg akar szabadulni rövid időn belül. Ehhez pedig a legkönnyebb választásnak tűnnek a gyors fogyást ígérő fogyókúrás szerek.
A Pinterest pedig az egyik legjobb közvetítője lenne ezeknek a termékeknek, de a vezetők ellenkezőleg döntöttek, és a „világ első platformjaként" júliustól széles körben betiltották a különböző fogyókúrás reklámokat, amelyben az Országos Étkezési Zavarok Szövetségének (NEDA) segítségét kérték.
A közösségi oldal egyébként már korábban is tiltotta a különböző csodaszernek titulált tablettákat, táplálékkiegészítőket az irreális állításokat és az előtte-utána hirdetéseket. Most ezt a hirdetési politikájukat bővítették ki a különböző képekre, ajánlásokra, BMI-vel kapcsolatos mutatókra, fogyókúrás termékekre, illetve az olyan hirdetéseket is tiltják, amelyek idealizálnak vagy leszólnak különböző testtípusokat.
Az új irányelv nem terjed ki azokra a hirdetésekre, amelyek fitneszszolgáltatást vagy egészséges szokásokat és életmódokat népszerűsítenek, feltéve, ha elkerülik a fogyókúrás tartalmakat.