Egy Tesla 3-as megy az autópályán.

Az önvezető autók közül még mindig a Teslák okozzák a legtöbb halálos balesetet

A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) hétfőn közzétett új adatai szerint, idén május és szeptember között tíz ember halt meg olyan balesetekben, amelyekben automatizált vezetési rendszereket használó járművek vettek részt.


A szóban forgó tíz haláleset közül a Tesla járművek mindegyikben érintettek voltak, ami kétségkívül lesújtó hír az Elon Musk vezette vállalat számára. Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy az egyes esetekben maguk az automatizált vezetési funkciók vagy a volán mögött ülő emberek voltak-e a hibásak.

A balesetek közül négyben motorkerékpárok is érintettek voltak, ami az AP szerint a Tesla Autopilot és a megtévesztő módon „Teljes önvezetés" névre keresztelt funkcióval kapcsolatos halálos motoros balesetek számának szélesebb körű növekedését jelzi.

Úgy gondolom, hogy a Tesla részéről elég egyértelműek a hibák, amikor a szövetségi biztonsági törvény előírásainak betartásáról van szó, az NHTSA pedig csak ül és nézi ezt. Hány motoros halálesetnek kell még bekövetkeznie?

– mondta az AP-nek Michael Brooks, a Center for Auto Safety ügyvezető igazgatója.

Brooks felháborodását többen is osztják, hiszen a szövetségi szabályozó és más ügynökségek meglehetősen régóta figyelik a Tesla biztonsági problémáit, és korán kiderült, hogy az autógyártó autonóm és asszisztált vezetési technológiája sok környezetben nem elég biztonságos vagy megbízható.

Nevezetesen, az NHTSA végül tavaly indított vizsgálatot a Tesla Autopilotjával kapcsolatban, miután a technológiával felszerelt járművek többször is belerohantak parkoló, vészhelyzetben lévő járművekbe.

Azóta 2022-ben kiszélesítették a vizsgálat körét, egyre közelebb kerülve egy potenciális, epikus méretű visszahíváshoz.

2020-ban a független szövetségi ügynökség, a National Transportation Safety Board (NHTB) azt ajánlotta az NHTSA-nak és a Teslának, hogy az Autopilot használatát korlátozza olyan területekre, ahol az biztonságosan működhet, és hogy az autógyártónak jobb rendszereket kellene bevezetnie annak biztosítására, hogy a vezetők figyelme ne legyen elterelve – írja az AP.

Eddig azonban semmi sem valósult meg ezekből az ajánlásokból.

A Tesla védelmére szóljon, hogy az NHTSA megjegyzi, az autógyártó valós idejű baleseti jelentéseket küld, míg sok más autógyártó nem, bár szinte mindegyikük utasítást kapott arra, hogy egy napon belül jelentsék az autonóm vezetési technológiát érintő baleseteket.

De még ezt figyelembe véve is, a tagadásnak ez a hihető aspektusa háttérbe szorul más lesújtó statisztikák mellett. Például az Autopilot-vezetők 42 százaléka úgy gondolja, hogy járművük teljes mértékben képes önállóan közlekedni.

Forrás: Futurism


A figyelmetekbe ajánljuk