Repülőszárny.

200 utassal a fedélzetén is 1800 km/h-val száguldhat ez a repülő

Egy spanyol tervező megreformálná a repülős piacot, a koncepciója és az elképzelései enyhén szólva is merészek.


Oscar Viñals a barcelonai OVI's Design tulajdonosa mindent megtesz azért, hogy felhívja magára a figyelmet, és ez most sikerült is neki. A barcelonai tervező, aki ugyanis egy új szuperszonikus repülőgépet mutatott be, amelynek elképesztő paraméterei vannak – írja a Robb Report.

A propeller nélküli turbó sugárhajtóművekkel felszerelt Sky OV koncepció egy vadászrepülőgép karcsúságával, nyíl alakú sziluettel és négy aerodinamikus szárnnyal rendelkezik, amelyek egyébként használaton kívül összecsukhatók, így helyet takarítanak meg a hangárban.

Ez is érdekelhet: Téged is érinthet! Különös ok miatt törölnek több ezer repülőjáratot ebben a fővárosban

A Sky OV hajtóművek úgynevezett impulzus detonáción alapulnak, és ellenőrzött robbanásokkal hozzák létre a tolóerőt. Viñals elmondta, hogy szerinte a detonációs hajtóművek nagy sebességnél jóval hatékonyabbak, mint a sugárhajtóművek, mivel képesek egy repülőgépet a hangsebesség négy-ötszörösére hajtani.

Az előzetese ígértek szerint a Sky OV 1492 km/óra (Mach 1,2) utazósebességet és 1836 km/óra (Mach 1,5) maximális sebességet ígér. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a New York-London út 80 perc alatt teljesíthető lenne.

A rendszer nagyobb tolóerőt tudna biztosítani, és 50 százalékkal kevesebb üzemanyagot használna, mint egy kis turbórepülőgép. A turbóventilátoros sugárhajtóművekhez vagy a légcsavaros gázturbinákhoz képest körülbelül 30 százalékkal könnyebb és mechanikailag sokkal kevésbé bonyolult

– írja Viñals a Behance-on.

Mindemellett a hidrogén üzemanyag és elektromos energia keverékével működő 45 méter hosszú jármű akár 200 utas, és egy kétfős személyzet számára is alkalmas. A belső térről mindeddig nem tettek közzé képeket, azonban Viñals szerint kifogástalan körülmények várják majd az utasokat. Kérdés, valaha megépül-e a tervező álma.

A figyelmetekbe ajánljuk