sminkecsetek
Shutterstock

Nyakunkon a válság, de a szépségipar tovább dübörög

A drasztikus áremelkedések miatt a legtöbben elhalasztják a tervezett többletkiadásaikat; egy dologból viszont úgy tűnik nem engednek a fogyasztók: a szépségápolásból.

A ruházat, a technológia, a játékok, és a szépségápolási termékek forgalmát nyomon követő The NPD Group szerint a kozmetikai cikkek alkotják az egyetlen kiskereskedelmi kategóriát, melynek eladásai az év első felében emelkedtek – írja a Haszon a tárja fel a CNBC cikke alapján.

Az elemzés szerint több tényező is az iparág mellett szólnak: az esküvők és a partik ismét fellendülőben vannak és egyre többen mennek vissza az irodába is, ahol már nem tudnak a Zoom vagy a Teams szűrői mögé bújni. Emellett világjárvány idején sokan megszokták, hogy otthon kényeztessék magukat arcmaszkokkal, hajpakolásokkal és egyéb kozmetikai termékekkel – áll az indoklásban.

Annak ellenére van felívelőben a szépségápolás, hogy ezeknek a termékeknek a fogyasztói leginkább a nők, akiket kutatások szerint is rosszabbul érint az áremelkedés – ennek magyar vonatkozásiról a Haszon itt írt.

Ismét itt a „rúzsindex"

A „rúzsindex" kifejezést Leonard Lauder, az Estee Lauder igazgatótanácsának elnöke tette ismerté, amikor a kozmetikumok növekvő eladásainak okait magyarázta a 2000-es évek elején végigsöprő recesszió idején.

A fogyasztói hangulat romlott, de a rúzsok értékesítése emelkedni kezdett, és ez a növekedés más szépségápolási termékekre is átragadt. A sminktermékek, köztük a rúzsok eladása most is 20%-kal, a bőrápolái termékeké 12%-kal, az illatszereké 15%-kal, a hajápolási kellékeké pedig 28%-kal nőtt az év első felében.

Ugyan a szépségápolási piac növekedésének legnagyobb része az évi 100 ezer dollárnál többet kereső háztartásokból származik, a szépségápolás rugalmassága támaszt nyújthat a nagyáruházaknak a lassulásban, ha kitalálják, hogyan tudnak hasznot húzni belőle.

Az üzletláncok is a szépségápolásra koncentrálnak

A két legnagyobb amerikai üzletlánc, a Walmart és a Target is csökkentette profitelőrejelzését, miután le kellett árazniuk a ruházati cikkeket, a háztartási cikkeket és más, nem igazán kelendő termékeket. Azonban mindkét vállalat frissítette a szépségápolási részlegét, és új márkákkal vonzza a vásárlókat, valamint új megállapodásokat kötött különböző szépségápolási és kozmetikai cégekkel.

A szépségápolás egy olyan lenyűgöző kategória, ami nem olyan, mint az élelmiszer, mint az egészség és wellness, de a vásárló mégis minden nap kapcsolatba kerül vele. Van egy mentális wellness összetevője, amely az önbizalom és a jó közérzet köré épül

− mondta Creighton Kiper, a Walmart szépségápolásért felelős alelnöke.

Kiper szerint, amikor a költségvetések szűkülnek, a vásárlók a világjárvány alatt szerzett készségeikre is elkezdenek újra támaszkodni − például a körmüket vagy a hajfestést otthon csinálják −, és a Walmartban szerzik be az ehhez szükséges eszközöket.


A figyelmetekbe ajánljuk