Megvan az első vállalat, ami elérte a marketing csúcsát?
Egy nő ugyanis azt állítja, hogy részt vett egy Coors-kísérletben, amely sikeresen beszivárgott az álmaiba.
A Coors Brewing Company egy amerikai sörfőzdeként és sörgyártóként indult a coloradói Goldenben. 2005-ben pedig az Adolph Coors Company, a Coors Brewing tulajdonosa holdingtársaság beolvadt a Molson, Inc.-be és Molson Coors lett.
Bobbi Gould utazási író elárulta a Hustle-nek, hogy 2021-ben lett figyelmes egy furcsa Craigslist-hirdetésre, amelyben azt állították, hogy egy márka hajlandó 1000 dollárt fizetni alvásért cserébe. Gould és a párja jelentkeztek a hirdetésre, és egy Los Angeles-i raktárba irányították őket, ahol több mint egy tucat másik önkéntest kapcsoltak agymonitorozó berendezésekre, miközben a Molson Coors marketingesei vizsgálták őket.
Gould a többi alannyal együtt olyan videókat nézett meg, amelyben Coors-termékek szerepeltek vízesések és dzsungeles tájak között, majd arra utasították őket, hogy próbáljanak elaludni, mind eközben pedig az éppen megnézett videó hanganyagát hallgatták.
A következő nyolc órában az írónak valóban „furcsa Coors-álmai" voltak.
Volt amikor rollereztem egy Coors-termékekkel. Egy másikban egy repülőgépen voltam, ahol Coorsos dobozokat dobáltam az emberekre, és ők örültek ennek.
Az alvás után őt és társait egy fókuszcsoportba terelték, ahol megvitatták velük az élményt, amitől úgy érezték magukat, mintha kísérleti patkányok lennének. De végülis nem jártak messze az igazságtól.
Ez a kísérlet azonban nem az első a Coors azon törekvéséi közül, melyek során reklámokat jutattnak az emberek álmaiba.
2021 júniusában a Science Magazine arról számolt be, hogy a Coors, valamint az Xbox és a Burger King tudósokkal együttműködve, hang és videó segítségével reklámokat terveztek az önkéntesek álmaiba.
A lap beszámolója azt is megjegyezte, hogy 40 álomkutató írt alá egy nyílt levelet, amelyben a Coorséhoz hasonló, burjánzó, célzott álomkeltési kísérletek szabályozását követelik, mert bár az ilyen jellegű álommanipuláció jelenleg önkéntes, könnyen elképzelhető egy olyan világ, amelyben az intelligens hangszórók – jelenleg 40 millió amerikai rendelkezik velük a hálószobájában – a passzív, tudattalan éjszakai reklámozás eszközeivé válnak, az engedélyünkkel vagy anélkül.