Végre olyat tesz a McLaren, amire nagyon sokan vártak már

Végre olyat tesz a McLaren, amire nagyon sokan vártak már

A McLarennél bekövetkező vezetőváltás a SUV-okkal kapcsolatos véleményváltozást eredményezhet.


A brit márka új vezérigazgatója, Michael Leiters az Autocar szerint nyitott a márka első SUV-jának megépítésére. Ha ez nem lenne elég érdekes, a jármű egy teljesen akkumulátoros-elektromos modell is lehet.

A Ferrarinál fejlesztettem egy SUV-t. A Porschénál is fejlesztettem egy SUV-t, szóval szeretem a SUV-kat. De nem miattam fogjuk csinálni. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon fontos piac

– mondta Leiters a brit kiadványnak

Már a SUV lehetőségének mérlegelése is radikális gondolkodásbeli változást jelent az autógyártó számára, amely az 1980-as évek közepén történt megalapítása óta csak szuperautókat gyártott. Még akkor is, amikor a McLaren néhány legádázabb riválisa – mint például az Aston Martin, a Lamborghini és a Porsche – nagy sikereket ért el saját SUV-jaival, a márka nem volt hajlandó beszállni ebbe a kategóriába.

Még 2019-ben a cég korábbi dizájnfőnöke, Mark Roberts azt mondta, hogy nem építene SUV-t, mert az nem lenne képes a márka által ismert „kompromisszumok nélküli" vezetési élményt nyújtani – írja az Auto Blog.

Logikus, hogy a McLaren gondolkodása megváltozhat, miután Leiters júliusban átvette a vállalat irányítását. A Ferrari korábbi technológiai igazgatója fontos szerepet játszott két csúcskategóriás SUV, a Porsche Cayenne és a Prancing Horse hamarosan megjelenő Purosangue fejlesztésében.

Úgy tűnik, a McLaren valóban komolyan vizsgálja egy esetleges SUV lehetőségét. Az iparági bennfentesek körében úgy vélik, hogy a jármű teljesen elektromos lesz, nem pedig hibrid. Valószínűleg többmotoros hajtásláncot is kap majd, amivel felvehetné a versenyt az Aston Martin DBX 707-esével, amely egy továbbfejlesztett 4,0 literes V8-ast hajt, amely 697 lóerő és 663 ft lbs csavaróerő leadására képes.

Persze, még ha a McLaren úgy is dönt, hogy kijönnek egy SUV-val, a jármű akkor sem fog egyhamar megérkezni. A jármű, amely valószínűleg 350 000 font (164 millió forint) körüli összegbe kerülne, az Autocar szerint csak az évtized második felében jelenne meg.

Forrás: Robb Report


A figyelmetekbe ajánljuk