primark, bolt,

A Primark egyik londoni üzlete

Jön! Kiderült, mikor nyit Magyarország első Primark üzlete

Azt már hónapok óta tudni lehetett, hogy a világ egyik legismertebb áruházlánca még idén megnyitja első magyarországi üzletét, a dátumot pedig nemrég pontosították.


A cég még az év elején közölte: 2023-ban megnyitja első magyarországi üzletét a budapesti Arena Mallban. A Primark üzletei eddig 16 országban voltak jelen, Magyarország lesz a 17. olyan ország, ahol az emberek szert tehetnek a népszerű láncban árult termékekre. A régiót tekintve Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban és Romániában egyébként már megtalálható a Primark, most Magyarország, majd nem sokkal később Szlovákia következik.

Azt eddig is lehetett tudni, hogy már az idén fogadhatja a vásárlókat az első magyarországi Primark, a napokban viszont az is kiderült: nem kell már sokat várni.

Az Aréna Plázába települt üzlet szeptember 16. és 24. között nyitja meg kapuit.

Amellett, hogy a bolt saját márkás termékei is elérhetők lesznek, a vásárlók számos lincenszelt árucikk közül is válogathatnak. Így például a magyarok is szert tehetnek NBA vagy Disney márkajelét viselő termékekre.

Az Arena Mall tökéletes helyszínt kínál arra, hogy a magyarországi vásárlók megismerjék a Primark egyedi üzletkoncepcióját, kedvező árú, lenyűgöző divatcikkeit és alapvető használati tárgyait – fejti ki Mciej Podwojski, a Primark közép-kelet európai értékesítési vezetője.

Az utóbbi időkben egyébként megfigyelhető volt az online áruházak térhódítása. Mivel a pandémia miatt az embereknek többé-kevésbé muszáj volt kerülniük a fizikai kontaktust, nem csoda, hogy vásárolni is inkább online vásároltak. A befektetők emiatt elkezdtek egyre több pénzt fektetni a digitális vállalkozásokba, mára pedig úgy tűnik, az embereknek annyira tetszett ez a módszer, hogy nem feltétlen szeretnének mindannyian visszatérni a „bejárós” vásárolgatáshoz.

Bár az online vásárlás népszerűbbé vált, mint a hagyományos, a vállalatok költségeit nagyon megemelte a digitális marketingre fordított pénzösszeg. Az Apple esetében például a 2021-ben bevezetett adatvédelmet érintő változások nemcsak a techcégre voltak hatással, hanem más e-kereskedelmi vállalatokra is. Ezek a változások ugyanis korlátozták a vásárlók interneten, valamint a mobileszközökön keresztül történő nyomon követését, emiatt pedig az a vállalkozások kevésbé tudták elérni online hirdetésekkel a potenciális vevőket. Ráadásul ezek a hirdetések drágultak is, így egyes népszerűnek számító áruházak hiába adtak el egyre több terméket, kevésbé voltak nyereségesek – írja a Haszon.

A problémát persze a fizikai üzletek nyitása orvosolni tudná, de az üzletnyitás nem éppen számít a legolcsóbb mulatságnak. Bizonyos e-kereskedők így arra a lépésre szánták magukat, hogy az eddig is bevált, alacsonyabb költségű, hagyományos áruházak, illetve más kiskereskedők felé nyissanak. A hibrid rendszer egyébként nem rossz megoldás, hiszen míg online nincs erre lehetőség, addig a boltokban bárki ki tudja próbálni, meg tudja tapintani a megvásárolni kívánt termékeket.

A szakértők is úgy látják, pont emiatt nem érdemes lemondani a fizikai üzletekről. Ugyanúgy, mint ahogy az a papíralapú könyvek és az e-bookok esetében történt, a digitális változatok nem szüntették meg a hagyományos könyvek iránti igényt.

A figyelmetekbe ajánljuk