A Google-keresések és az Instagramról származó adatok alapján a Hermès Birkin táskája továbbra is a legkeresettebb táska világszerte, derül ki a Slingo felméréséből. A francia márka táskájára 2020 és 2023 között átlagosan 159 208 keresés érkezett, az eltelt időszak alatt a márka népszerűsége 19 százalékkal nőtt, hiszen 2020-ban átlagosan 149 000 keresés volt rá havonta.
Tekintve, hogy mennyibe kerülnek a Birkin-táskák, figyelemre méltó a népszerűságe: a legolcsóbb darabok nagyjából 10 ezer dollárba, átszámítva majdnem 3,5 millió forintba kerülnek, míg a ritkább anyagokból készültek már bőven tízmillió forint fölé is mehetnek.
Olvasd el ezt is! „Öltözz fel és megmondom, hogy ki vagy!" - divat a Tudor-korban
Getty Images
A jelentés szerint a magas árazás (és minőség) valószínűleg növelte a táska exkluzivitását, ami egyben a keresletét is megdobta. Bizonyos luxusórákhoz hasonlóan a táskához sem könnyű hozzájutni – még akkor sem, ha valaki azonnal ki is tudná fizetni a terméket.
Ahogy a Robb Report írja, a Birkin-táskákat nem lehet megvenni a Hermès butikok polcairól. Egy értékesítő munkatársnak kell felajánlania az ügyfélnek a táska megszerzésének lehetőségét, mindez általában azután történik, hogy az említett ügyfél már kialakított egy „vásárlói hírnevet" a vállalatnál. Ráadásul az egyes butikok évente csak kétszer rendelhetnek bizonyos számú táskát – emiatt sokan befektetésként is tekintenek a táskákra.
Ez is érdekelhet: Megveszed, majd eladod – ezek a legértékállóbb luxustermékek a piacon
A Birkin a női rapperek körében kifejezetten népszerű: táska Nicki MinajWamables című dalában is megjelenik, de Cardi B is nagy gyűjteményt halmozott fel belőlük. Még a WA című számában együttműködő Megan Thee Stallionnak is adott egy egyedi darabot, amikor a dal a Billboard Hot 100-as listájának első helyére került.
A második legnépszerűbb designer táska egyébként a Louis Vuitton volt, havi 126 729 átlagos kereséssel, szemben a 2020-as 114 833-mal. A lista harmadik helyén a Gucci Marmont táskája állt, havi 82 375 átlagos keresési volumennel, amely az olasz divatház egyik alapdarabjává vált.