barbie film jelenet margot robbie ryan goslin

Hiába az óriási hírverés, sokan nem kíváncsiak Barbie-ra

Greta Gerwig Barbie című filmje lehet, hogy kasszasiker, de a baba eladásai még mindig csökkennek. A Mattel 2023 első hat hónapjában 459,6 millió dolláros globális bruttó bevételt ért el, ami 23%-os csökkenést jelent 2022 azonos időszakához képest.


A film bemutatását megelőzően az eladások nem voltak ilyen rosszak: a június 30-ig tartó három hónapban 282,7 millió dollár bruttó számlázási értéket értek el, ami mindössze 7%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Mattel szerint a Barbie bevételeinek csökkenése ellenére a Disney Princess, a Disney Frozen és a Monster High franchise-ok eladásai segítettek fellendíteni az üzletet – írja a Business Insider.

Ez is érdekelhet: Barbie: a rózsaszínbe áztatott feminista tanmese – kritika

Anthony DiSilvestro pénzügyi igazgató a vállalat szerdai eredménybeszámolóján elmondta, hogy a Barbie POS, azaz a kiskereskedők által ténylegesen realizált eladások csökkenést mutattak a második negyedévben az előző évhez képest, de júliusban javulni látszik a helyzet. DiSilvestro szerint ez annak köszönhető, hogy a promóciókat az év második felére helyezték át, hogy jobban igazodjanak a film megjelenéséhez.

A Mattel vezetői arról beszéltek, hogy a film végül reflektorfénybe emelte a babát, lehetőséget adott a vállalatnak más márkákkal való együttműködésre, amelynek pozitív hatása az egész évre kiterjed.

Ynon Kreiz vezérigazgató elmondta, hogy a Barbie filmekkel kapcsolatos játékok és termékek nagyon gyorsan elfogytak, és a jövőben is további termékek fognak megjelenni. A Mattel továbbá hozzátette, hogy a filmzene kiadásán kívül több mint 165 fogyasztói termékkel kötöttek partnerséget.

A Barbie-film sikere mérföldkő a Mattel számára, és valóban a márka kulturális visszhangját mutatja be. Mint láttuk, a siker messze túlmutat a filmen.

– mondta Richard Dickson a Mattel egyik igazgatója.

Olvasd el ezt is! Eladó az eredeti Barbie-ház, ahol az igazi Barbie is élt

Alig egy héttel a globális bemutatója után a Barbie-film máris számos kasszarekordot megdöntött. A film az idei év eddigi legerősebb nyitóhétvégéjét produkálta a hazai pénztáraknál, 162 millió dolláros bevételével, valamint további 194 millió dolláros nemzetközi hozammal. Emellett ez a nyitóhétvége volt a legeredményesebb, amit egy nő által rendezett produkció magáénak tudhat.

A figyelmetekbe ajánljuk