online shopping

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatása arról szól, hogyan változtak a költéseink idén a digitális térben.


A felmérés bemutatta a trendeket, ismertette a terület jelenlegi helyzetét online és offline kereskedelem vonatkozásában, vázolják a fejlődési irányokat és konkrét javaslatokat is megfogalmaznak a célok eléréséhez. A felmérés aktuális piaci trendeket, digitális helyzetjelentést mutat be.

Az év első hat hónapjában bruttó 355 milliárd forint volt a hazai webáruházak forgalma, ami 35 százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest. Mindezt úgy, hogy közben a GDP 5,8 százalékkal csökkent ebben az időszakban.

Unsplash/Dylan Gillis

A KSH adatai is jelentős bővülést mutatnak: a statisztikai hivatal eltérő módszertannal számol, a csomagküldő és internetes értékesítést veszi számításba. Az ő adataik szerint az idei első két negyedévben 499 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma.

Európai összehasonlításban azonban Magyarország igencsak le van maradva. Az idei évre nem érhetők el még több országra is összevethető adatok, de a 2019-es európai felmérés, amit az E-commerce Europe állított össze, azt mutatja, hogy hazánk az utolsó volt a vizsgált országok közül, amikor az e-kereskedelem GDP-hez mért arányát vizsgálták, adta hírül a G7 cikke.

A figyelmetekbe ajánljuk