2020 megváltoztatta a munkát – talán örökre. Emberek milliói kezdtek el egyszerre távmunkát végezni, és megtanulták, hogy ez nem egészen ugyanaz, mint amit idáig megszoktak.
De ahogy az emberek kezdenek visszatérni az irodába, remélhető, hogy az online megbeszéléseken szerzett tapasztalataikat felhasználják majd a személyes megbeszélések javítására. Íme, négy szabály a videós meetingekre, amelyeknek követniük kellene minket az irodába is.
Egymás szavába vágás elkerülése
Az emberek akaratlanul is egymás szavába vághatnak, a való életben könnyebben kiküszöbölhető, ám az online térben sokkal nehezebb. A késő hang, esetleg kép táptalaja lehet ezeknek az incidenseknek. Ennek ellenére még is észrevehető egy minta – egy rögtönzött etikett –, amely ezen esetekre válaszul alakult ki a megbeszéléseken. Ez a következőképpen működik:
Két vagy több ember egyszerre kezd el beszélni. Egy másodperc múlva mindketten észreveszik, hogy ez történik, és abbahagyják a beszélgetést. Az egyik vagy mindkét ember azt mondja a másiknak, hogy folytassa. Az egyik személy elfogadja ezt, és elmondja a mondandóját. Amikor pedig végzett, megkérdezi a másik illetőt, hogy mit akart mondani.
Az emberek alapvetően nem igazán dolgoznak azon, hogy a személyes megbeszéléseken elmaradt pontokat nyomon kövessék, és amikor két ember egyszerre kezd el beszélni, az egyikük tovább beszélhet, a másik nem. Így ezt ezért lenne érdemes továbbra is megtartani.
Idő a szocializálódásra
Minden videós megbeszélés elején van egy kínos rész. Az a pár perc, amikor mindenki megpróbál bejelentkezni és/vagy rájönni, miért nem működik a mikrofonja.
Sok cégnél például néhány perccel a megbeszélt időpont után „kezdik el" a megbeszéléseket. Ez rögtönzött időt teremt a szocializálódásra, ami szórakoztatóbbá teszi a videós megbeszéléseket.
Az irodák is lehetnek elidegenítőek, és rájuk is ráférne egy kis emberség. A legtöbb személyes találkozó kötetlen beszélgetéssel kezdődik, de ennek szándékosan teret engedve még mindig fontos, hogy az emberek megszokják, hogy újra látják egymást.
A multitasking elfogadása
A home office egyik kedvenc része az, hogy multitaskingot tudunk végezni olyan megbeszéléseken, amelyekben csak kis mértékben veszünk részt.
A valóság az, hogy a legtöbb megbeszélés nem igényli a teljes figyelmemet. Ezért gyakran van a háttérben egy megbeszélés, miközben valami máson dolgozik az ember. Előfordul, hogy egy prezentáció közben kezdünk el dolgozni, és rájövünk, hogy számunka releváns vagy érdekes, és ekkor kezdünk el teljes figyelmet szentelni a dolognak. A vállalatoknak meg kellene próbálniuk ennek valamilyen változatát életben tartani az irodában is.
Talán csak normalizálnunk kellene, hogy azok az emberek, akik nem a beszélgetés középpontjában állnak, hadd dolgozhassanak a laptopjukon a megbeszélések alatt.
Kevesebb meeting
A megbeszélések sok időt felemészthetnek, és érdemes megfontolni, hogy ez az idő jól van-e befektetve, ha ugyanazt a dolgot megbeszélés nélkül is el tudnánk érni. Ez ugyanúgy igaz az irodában, mint a videochaten keresztül.