Repülőgépek parkolnak

A világjárvány több szempontból is óriási károkat okozott a légiközlekedés piacán. Az egyik a fuvarozók által elért alacsony bevétel volt, ami különösen az előző évben csúcsosodott ki. Ez sokszor azt eredményezte, hogy egyes légitársaságok kénytelenek voltak csődvédelmet kérni. A Travel Daily listázott néhány olyan nagy légitársaságot, amelyek a pandémia következtében csődöt jelentettek.


​Air Italy

Amikor az Air Italy 2020. február 11-én felfüggesztette működését, az elsők légitársaságok között volt, akik lehúzták a rolót. A római székhelyű Air Italy az Alitalia után a második legnagyobb olasz légitársaság volt.

Flybe 

A Flybe volt az egyik legjelentősebb vállalat, amely a járvány következtében csődbe ment. Ez volt Európa egyik legnagyobb regionális légitársasága, amely a csúcsidőszakban az Egyesült Királyságban az összes belföldi járat több mint felét bonyolította le. A légitársaság már a világjárvány előtt is pénzügyi nehézségekkel küzdött; végül a vírus volt az utolsó csepp a pohárban. A légitársaság 2020. március 5-én csődvédelmet kért. Úgy tűnik azonban, hogy nincs még minden veszve, mivel a légitársaság még idén új vezetőséggel tervezi a működése újraindítását.

Virgin Australia

A Virgin Australia szintln jelentős veszteséget szenvedett el a vírus miatt. A Virgin Australia, versenytársával, a Qantas légitársaság mellett az ausztrál légiközlekedés egyik legismertebb neve

.A növekvő kereslet miatt a légitársaság 2011-ben Virgin Blue-ról Virgin Australiara változtatta nevét. Először 2000-ben kezdte meg működését Virgin Blue néven. Pénzügyi nehézségek miatt azonban a légitársaság 2020. április 21-én önkéntes csődeljárás alá került, és azóta meg is szűnt. Azonban a csődeljárás alatt még továbbra is üzemeltet útvonalakat.

Avianca

Az Avianca Latin-Amerika egyik legfontosabb légitársasága volt, ezért nagy meglepetés volt, amikor a légitársaság 2020. május 10-én története során másodszor jelentett be csődöt a világjárvány következtében. Ehhez az is kellett, hogy az Avianca 2019 végén összesen 7,3 milliárd dolláros adósságot halmozzon fel. Március végétől már nem is repültek menetrend szerinti járatok; és a 20 000 alkalmazott nagy része fizetés nélkül maradt.

Ám az Avianca 2021. október 2-án bejelentette, hogy egyesül a chilei Sky Airline légitársasággal, és a tervek szerint már 2022-re működőképes fapados légitársaság lesz.

Thai Airways

A csődbíróság kötelezte a 61 éves Thai Airways légitársaságot, hogy a felügyeletük mellett át kell szervezniük a vállalatot. A Thai Airways évek óta pénzügyi nehézségekkel küzd. Ám Prayut Chan-o-cha thaiföldi miniszterelnök ellenállása miatt a légitársaság nem tudta jogilag kimondani csődöt. A járatokat így továbbra is a megszokott rendben üzemelteti a légitársaság.

Virgin Atlantic

A koronavírus következtében a Virgin Atlantic 2020. augusztus 4-én is csődöt jelentett. A légitársaság végül nem szűnt meg, és a a menetrend szerinti járatok továbbra is közlekednek.

Alitalia 

Fentebb írtuk: Olaszországban a legnagyobb légitársaság az Alitalia volt, amelynek székhelye szintén Rómában volt. A légitársaság azonban 2017-ben pénzügyi problémák miatt kénytelen volt csődeljárást kezdeményezni. Majd a vírus miatt a légitársaság úgy döntött, hogy teljesen bezárja kapuit, miután működésük így is évekig egy hajszálon lógott. Október 15-én indult el a légitársaság utolsó járata Rómából Cagliariba.

Az Alitalia és az Air Italy megszűnését követően a légitársaság vagyonát az ITA Airways, az ország új nemzeti légitársasága kapta meg, amelyet az olasz kormány felügyel már.

A figyelmetekbe ajánljuk