Duda Éva szerint figyelnünk kell testünk jelzéseire.
A TEDX 2020 novemberében indított online programsorozatot Szabadság? Másképp címmel. A sorozatban olyan nők és férfiak kaptak megszólalási lehetőséget, akik hivatástudatukkal példaképként szolgálnak más emberek számára.
Korábban már írtunk Szabó T. Anna előadásáról. Most Duda Éva tartott előadást Test-Tánc-Alkotás címmel, melyben a táncban rejlő lehetőségekről, valamint a mozdulat szabadságáról beszélt.
Duda Éva pályakezdése felől közelítette meg a táncot, mint témakört. Többek között felelevenítette, hogy hét éves korában iratkozott be a balettiskolába, csupán azért, mert a legjobb barátnője említette neki, hogy odajár.
„Örökre szerelmese maradtam a táncnak és a színháznak"
─ folytatta Duda Éva előadását.
Ezután a Szegedi Szabadtéri Játékokon lett büfés, csakhogy részese lehessen az élménynek. Hírességeket is kiszolgált. Ott találkozott először Gryllus Dorka színművésznővel, aki 2017-es Frida darabjának lett később főszereplője. A következő évben Duda statisztaként vett részt a Szabadtéri Játékokon a Carmen című darabban, évekkel később ő maga koreografálta ezt.
Duda Éva szerint nem mindegy, hogy figyelünk-e testünk tüneteire, jelzéseire, ahogyan az sem mindegy, hogyan értékeljük hétköznapjainkat. A tánc a testünk mozgásának univerzális nyelve, ezt mindenki érti és mindenki tud hozzá kapcsolódni. Léteznek szakrális, közösségi, szórakoztató jellegű táncok. Magyarországon a balettművészet és a néptánc igen elterjedtek.
Emellett ott van a kortárs tánc is. A kortárs tánc az a stílus, amiben az alkotó leginkább ki tud teljesedni. A kortárs táncban nincsenek műfaji határok. Csak az ember képzelőereje szab határt neki. Bármilyen műfaji elemet megenged magának. A TEDX színpadán Vitárius Orsolya és Füzesi Csongor közreműködésével jelenítették meg azt, hogy Duda Éva koreográfus hogyan alkot a kortárs tánc keretein belül.