A Financial World által végzett kutatás során a Google-keresések, Instagram hashtagek és TikTok-megtekintések adatait elemezték, hogy kiderüljön, ki a legnépszerűbb és legbefolyásosabb királyi személy, és mint kiderült, természetesen II. Erzsébet győzött.
Erzsébet havi 4,7 millió Google-keresést, valamint 18,7 milliárd TikTok-nézettséget ért el, amikor a nevére vonatkozó hashtagre kerestek rá – írja a Marie Claire.
Az elemzésből kiderült, hogy Vilmos és Katalin a második legbefolyásosabb személy, őket követi Sussex hercege és hercegnéje, Harry és Meghan, bár a pár közül Meghan Markle nevére többen kerestek, mint férjére.
A harmadik hely nem véletlen. Harry herceg és Meghan hercegné az elmúlt években sokszor uralták a közbeszédet: ilyen volt a királyi családból való kilépésük, az USA-ba költözésük és a történelmi Oprah-interjú is.
Nem mellesleg, lassan megjelenik Harry Spare című memoárja is, amely miatt már előre aggódnak a királyi családban.
A felmérés szerint Diana hercegné az ötödik legbefolyásosabb királyi személy, mivel évente több mint 900 ezren keresnek rá a Google-on, ami rögtön 9,8 millió keresésre nő, ha a nevére vonatkozó TikTok hashtagek számával együtt számoljuk.
A kutatás szerint III. Károly király a legkevésbé befolyásos, azonban a Financial World szóvivője szerint „hatalmas lehetőségek és optimizmus övezi az új angol királyt és vezetői képességeit".
Ebben az évben a monarchia átalakult II. Erzsébet királynő szeptemberi halálával. Ahogy Károly király megkezdi uralkodását, sokan kíváncsian várják majd, hogy hogyan formálja át a királyi család új korszakát, és kiket választ, hogy ebben segítsenek neki. A népszerűség és a befolyás létfontosságú a királyi család hivatali ideje alatt, a tanulmány pedig betekintést nyújt abba, hogy melyek azok a királyi családtagok, akik a legszélesebb körben ismertek, és továbbra is a közvélemény kegyeiben lesznek
– írják a sajtóközleményben.