Két évvel azután, hogy a Warner Bros. Discovery (WBD) átnevezte HBO Max nevű szolgáltatását egyszerűen Maxra, a vállalat bejelentette, hogy visszatér a régi névhez. A változást a cég idei Upfront eseményén közölték, és hivatalosan már idén nyáron életbe lép.
A Max 2023-as indulásakor a cég azzal érvelt, hogy az új platform kedvezőbb lesz az előfizetők számára: 35 000 órányi tartalom, új funkciók, frissített kezelőfelület és jobb teljesítmény várta a felhasználókat. A névváltás célja az volt, hogy megszüntessék az „HBO” névvel kapcsolatos félreértéseket, hiszen a szolgáltatás nemcsak HBO-tartalmakat kínált, hanem több más, WBD-hoz tartozó csatorna (például CNN, Discovery Channel, Food Network, stb.) műsorait is. Emellett az új névvel családbarátabb irányba akartak nyitni.
A közönség azonban nem fogadta kitörő örömmel a váltást, sok néző kritizálta a Max márkát, ami zavarosnak és arctalanabbnak tűnt. Most úgy tűnik, a WBD újragondolta stratégiáját, és a mennyiség helyett inkább a minőségi tartalomra helyezi a hangsúlyt.
Ezt is olvasd el! Változás a Netflixen: most már ilyen feliratot is választhatunk kedvenc sorozatunk vagy filmünk mellé
Az Upfront eseményen Casey Bloys, az HBO és Max tartalmakért felelős vezetője így fogalmazott:
A jelenlegi irányvonalunk és a tapasztalható lendület alapján úgy hisszük, hogy az HBO Max sokkal jobban tükrözi azt, amit nyújtani szeretnénk a felhasználóknak. Ez a név világosan kifejezi azt az ígéretet, hogy olyan tartalmakat kínálunk, amelyek egyediek, és – hogy egy régi HBO-s szlogent idézzek – megérik, hogy fizessenek értük.
A döntés nem sokkal azután született, hogy a WBD több száz órányi műsort távolított el a Max platformról – köztük több Három hónap múlva esküvő! és Szellemkalandok epizódokat. Úgy tűnik tehát, hogy a Discovery valóságshow-jai nem hozták meg a kívánt nézettséget.
Figyelmedbe ajánljuk! Sorozatok főszereplő nélkül? 5 széria, ahol a legfontosabb karakter meghalt, de a történet folytatódott
Mindezek ellenére a platform továbbra is az egyik legsikeresebb streaming-szolgáltatásnak számít. A vállalat adatai szerint az elmúlt évben 22 millió új előfizetőt szereztek, és a cél, hogy 2026-ra elérjék a 150 milliós előfizetői bázist – derül ki a TechCrunch írásából.