A Foo Fighters Facebookon megrendezett VR-koncertje a jelek szerint hatalmas bukás volt.
A frusztrált rajongók számos posztja szerint a zenekar első virtuális valóságban adott koncertjére – amelyet a Super Bowl estéjén sugároztak – rendkívül nehéz volt belépni, és összességében még azok számára is nagy csalódás volt, akik egyáltalán be tudtak jutni a „helyszínre".
"A Meta tönkretette ezt!" – olvasható az egyik néző kommentje az előzetesen rögzített műsor Facebook-videója alatt.
Kent Bye VR-podcaster tweetelt is a kiábrándító élményről, amelyben részletezte a VR-show-kra jellemző hibás és szinte nem is létező „előcsarnoktól" kezdve a koncert kameráival kapcsolatos problémákat is.
Bárki számára, akinek valaha is kellett már virtuális sorban állnia, a VR-váróterem fogalma eléggé megszokott. A Foo Fighters Metaverse show-ján azonban a helyszín csak a koncert kezdési időpontjában nyitott meg, és a műsor mindössze öt perccel azután kezdődött, hogy elkezdték beengedni a felhasználókat.
Nem meglepő, hogy ez a valóságos kapunyitási pánikhoz vezetett.
Később a témában Bye megjegyezte, hogy a VR-felvétel rendezői „úgy tűnt, hogy a felvételek során prioritást adtak annak, hogy mi mutatna a legjobban a 2D-s verzióban", amelyet ezzel párhuzamosan élőben közvetítettek.
„A színpadon operatőrök sétálgattak, akik megölték a magával ragadó hangulatot" – tweetelte, hozzátéve, hogy a 2D-s stream „filmszerűbb [és] érzelmesebb" volt, de elismerte, hogy ettől függetlenül élvezte magát a bulit.
Órákkal a show vége után Vivek Sharma, a Horizon Worlds – a Facebook tulajdonában lévő VR cég, amely társproducere volt a show-nak – alelnöke elmondta, hogy a bejelentkezési hibák azért történtek, mert a kereslet példátlan nagyságú volt, a becslések szerint a látogatók száma 7000 és 12000 között mozgott.
Az olyan kritikusok, mint Robert Newton játékfejlesztő, azonban azt mondják, hogy érthetetlen a Facebook felkészületlensége.
Mivel a VR többfelhasználós helyszínek már körülbelül 6 éve léteznek, azt gondoltam volna, hogy a Foo Fighters VR-koncertjének készítői néhány ezernél több emberre tervezhettek volna kapacitást. A Metaverse menő, de a jelek szerint aprócska
– tweetelte Newton.
Példának okáért a Fortnite már azelőtt elkezdett livestream-show-kat rendezni, mielőtt a COVID-19 járvány miatt a zeneiparban elterjedtek volna az ilyesfajta megoldások, és az EDM-előadó Marshmello egyik koncertjén állítólag több néző volt „jelen", mint Woodstockban.
A Facebook egyértelműen megpróbálta megismételni a Fortnite sikerét a születőben lévő metaverzumban, de egyelőre jelentős lemaradásban vannak.
Forrás: Futurism