Micsoda megkönnyebbülés, amikor az ember elhelyezkedik egy új munkahelyen, és rögtön megbarátkozik a főnökével. De mi van akkor, ha éppen az ellenkezője történik? Mit tehetsz abban az esetben, ha néhány hónap után rájössz, hogy a felettesed teljesen más értékrendet képvisel, mint ami neked kényelmes ? A legfontosabb, hogy ismerd fel a problémákat mielőbb!
Kedvesség
Egy fontos tulajdonság, amely problémákat okozhat, az a kedvesség. Ha te sokkal empatikusabb és érzékenyebb vagy, mint a főnököd, előfordulhat, hogy nem mindig kapsz olyan visszajelzéseket, ami miatt úgy érzed, hogy megbecsülnek. Következésképpen pedig aggályaid lehetnek, hogy a főnököd kedvel-e téged.
Ilyenkor fontos, hogy odafigyelj arra, hogyan bánik másokkal. Ha a többiekkel se olyan szívélyes, akkor inkább a teljesítményedről kapott visszajelzésekre koncentrálj, mintsem a személyes interakciókra.
Lelkiismeretesebb vagy
Úgy érezheted, hogy a főnököd túl sok feladatot halmoz rád. Ha lelkiismeretesebb vagy, mint a főnököd, akkor lehet, hogy minden egyes feladatot, amit rád bíznak, igyekszel a lehető legtökéletesebben megcsinálni. Ennek eredményeképpen pedig előfordulhat, hogy túl sok időt fordítasz minden egyes elintéznivalóra, amit egyes főnökök nem néznek jó szemmel.
Fontos, hogy megtudd, milyen elvárásai vannak az egyes feladatokkal kapcsolatban. Ez segíteni fog abban, hogy belődd a munkához szükséges erőfeszítés mértékét.
Lehetőségekhez való hozzáállás
A harmadik jellemző, amely problémákat okozhat, a tapasztalatokra való nyitottság, amely az új dolgok iránti orientációdat tükrözi. A nyitott emberek motiváltak az új lehetőségek kipróbálására és befogadására, míg a zárkózottak okot találnak arra, hogy elkerüljék az új megközelítéseket. Ha a nyitottság tekintetében különböztök, akkor valószínűleg egyikőtök arra ösztönzi a másikat, hogy új módon gondolkodjon a dolgokról, míg a másik ellenállni próbál ennek a késztetésnek.
Ha te vagy sokkal nyitottabb, akkor érdemes a felettesnek az új dolgokról már jóval a döntés előtt szólni, hogy legyen ideje megbarátkozni a helyzet újdonságával.
A főnököd inkább reaktív, mint stratégiai
Mit tegyél, ha a felettesed a prioritásokról beszél, de a legfontosabbnak tartott dolog napról napra változik? Ez az idegőrlő mintázat gyakran előfordul azokban az esetekben, amikor egy főnök inkább reaktívan reagál az eseményekre, mintsem stratégiailag. Ezt a hullámvasutat nehéz meglovagolni, mert soha nem lehetsz biztos benne, hogy mit kellene tenned egy adott napon.
Megoldásképpen fontos lehet, ha gyakori ellenőrzéseket tartasz egy olyan főnökkel, akinek a prioritásai változnak, hogy megállapíthasd, vannak-e új területek, ahol fejlődnöd kellene.