Donatella Versace és Kim Jones egyesítik erőiket egy új kollekcióban, amely most debütált egy titkos milánói bemutatón.
Múlt héten, mikor a Milánói Divathét már javában zajlott, a szakmában egy Fendi x Versace kollabról szóló pletyka kezdett el terjedni.
Kim Jones már az első napon bemutatta a Fendi legújabb kollekcióját, viszont Donatella egy rejtélyes „save the date" üzenetet adott ki, amely azt sugallta, hogy a divat legvadabb rajongóinak érdemes szabaddá tenniük a vasárnap estéjüket (szeptember 26.) – írja a Dazzed.
A pletykákat később a Business of Fashion is megerősítette, és mostanra már bepillantást nyerhettünk a Fendace kollekcióba, egy sztárfellépőkkel teletűzdelt bemutatón keresztül, amelyen a Versace lányok és fiúk, régiek és újak együtt léptek a kifutóra.
A show első felét Kristen McMenamy nyitotta meg egy teljesen fekete ruhában, ezt az etapot pedig egy csillogó Medúza díszítette. A több divatikon - Amber Valletta, Kate Moss és Naomi Campbell - is színpadra lépett. A Versace bemutatóján a márka új generációs modellje és kampányarca, Precious Lee is visszatért, aki Gigi Hadid, Imaan Hammam, valamint Paloma Elsesser és Lila Moss-szal osztozott a kifutón. Amikor a zene elhalkult a résztvevők azt hihették, hogy vége a bulinak. Ehelyett a kifutóra néző Medusa embléma megpördült, hogy felfedje a Fendi logóját, és ezzel kezdetét vette a show második része.
Ezúttal a Versace hírnevét megalapozó barokk mintákat a Fendi FF monogramjára helyezték, amely a táskákon, kalapokon és a vaskos, alacsonyan lógó öveken is megjelent.
Az egyedülálló együttműködés a Balenciaga és a Gucci "hack" nyomdokaiba lépett, amelyet az év elején mutattak be. Mivel mindkét márka a Kering égisze alatt működik, a kollekció kivitelezése logikusnak tűnt- de ha figyelembe vesszük, hogy a Fendi és a Versace az LVMH, illetve a Capri Holdings tulajdonában van, ez a lépés még nagyobb durranás .
Ennek ellenére Jones volt az a tervező, aki először kezdte elmosni a határokat a különböző márkák között, amikor együttműködött a Supreme-el, miközben a Louis Vuitton vezetője volt, és az elmúlt években rengeteg márka követte a példáját.