A Skyscanner globális utazási piactér új jelentést tett közzé, amelyben azt vizsgálja, hogyan változik az utazók hozzáállása.
A "Skyscanner Horizons - Emerging traveller behaviour as the world reopensing" (Skyscanner Horizons - Az utazók viselkedésének alakulása a világ újbóli megnyílásával) című jelentés nyolc ország 24 000 fogyasztójának felmérési adatait vizsgálja, valamint kiterjedt globális keresési adatokat elemez, hogy egyedülálló betekintést nyújtson és potenciális lehetőségeket tárjon fel az ágazat számára – írja a Travel Daily.
A lehetőségek a "kiszolgálatlan" útvonalak – olyan útvonalak, amelyek jelenleg csak egy vagy két átszállással elérhetőek –, valamint az ezekhez tartozó kiindulási és célállomások tekintetében mutatkoznak leginkább.
A jelentés főbb megállapításai a következők:
- Az alacsony ár a legfontosabb utazási ösztönző
- A bizalom és a nyugalom a legfontosabb - az utazók 58%-a világszerte nagyobb rugalmasságra vágyik a jegyek terén
- A brazilok, az amerikaiak és az ausztrálok vezetik a mezőnyt, mint a 2022-ben leginkább elkötelezett és új dolgokat kipróbálni kész utazók
- A világ leginkább kiszolgálatlan útvonalai a hosszú távú szabadidős célpontok és a VFR-utak ( Visiting Friends & Relatives, azaz családtagok és barátok látogatása) keverékei
- Manchester a világ elsőszámú kiszolgálatlan úticélokkal rendelkező repülőtere - az utasok nagy igényt mutatnak az innen induló új közvetlen járatokra
- Bali a világ első számú kiszolgálatlan úti célja, mivel az utazók a bakancslistás álomhelyeket keresik
Hugh Aitken, a Skyscanner járatokért felelős alelnöke így nyilatkozott:
Eredményeink azt mutatják, hogy az utazók többsége számára az alacsony árú ajánlatok jelentik a legnagyobb ösztönzést a foglalásra. Ugyanakkor az elmúlt 18 hónap egyéb tényezői és eredményei is fontosak. Ilyen például a jegyekkel kapcsolatos rugalmasság és a COVID-19 utasbiztosítás. És most a foglalás élményére, különösen a bizalomra és a szolgáltatásra helyezik a hangsúlyt. A repülőjegy-keresés tekintetében egyre nagyobb keresletet tapasztalunk a hosszú távú szabadidős és VFR célállomások iránt, amelyek közül néhány jelenleg csak közvetett útvonalakkal lehetséges. Ezen a keresleten belül - különösen a VFR-szegmensben - adódhat lehetőség, mivel az utazók hosszabb távollét után újra kapcsolatba szeretnének lépni a családjukkal, a vállalati utazások pedig hosszabb ideig tartanak. Összességében a légi utazás 2022-ben egészen másképp fog kinézni, mint 2021-ben, mivel mind az utazók, mind a szolgáltatók továbbra is alkalmazkodnak az új valósághoz, és a világ fokozatosan újra kinyílik. De biztos vagyok benne, hogy egy dolog nem fog változni - ez pedig az emberek utazási vágya