szlovénia

A GlobalData turisztikai kereslet és forgalom adatbázisa szerint Szlovénia a beutazó turizmus erős fellendülésére számíthat.


A Lonely Planet 2022-ben a „tíz leglátogatottabb ország" közé sorolta Szlovéniát, amellyel Európa egyik kalandos úti céljává válhat, a GlobalData előrejelzései pedig fényes jövőt jeleznek az ország számára a pandémiát követő korszakban.

Szlovénia tehát valóban beutazó turizmus erős fellendülésére számíthat, a járvány előtti szintek 2023-ra várhatóan helyreállnak, majd 2024-re rekordszintet érhetnek el. A kalandturizmusra összpontosító, nemrégiben indított nemzetközi turisztikai kampánya által inspirálva a közép-európai ország beutazó turizmusa 2024-re 5,7 millió érkezőre emelkedhet, ami 22%-os növekedést jelent a járvány előtti szinthez képest (2019).

Unsplash / Neven Krcmarek

Szlovénia marketingkampánya célzott és tökéletesen időzített.

A harmincnégy tájvédelmi parknak otthont adó Szlovénia, amely most a szlovén idegenforgalmi hivatal I Feel Slovenia marketingkampányának középpontjába került, Európa egyik földrajzilag legváltozatosabb országa.

És minden eddiginél nagyobb figyelmet kap a közösségi médiában. A kalandturizmusra összpontosító kampány az ország hihetetlen tájaira és nemzeti parkjaira összpontosít, miközben a Tour of Slovenia nemzetközi kerékpárversenyből származó ismertséget használja fel a kerékpáros üdülések népszerűsítésére. A 2019-es túra egyébként több mint tízmillió nézőt vonzott az élő közvetítés során, ami erőteljes platformot teremtett a táj és a tájképek népszerűsítéséhez.

A szlovén idegenforgalmi hivatala „ Miért Szlovénia legyen az Ön következő úti célja" szlogennel csábítja az utazókat. Továbbá a GlobalData nemrégiben végzett, 2021 harmadik negyedévi fogyasztói felmérésében a válaszadók 27%-a mondta, hogy jellemzően kalandos, kirándulósabb nyaralásokat foglal.

A kalandturizmus Csehországban és Hollandiában is elterjedtebbnek bizonyult, ahol a cseh válaszadók 40%-a és a holland válaszadók 32%-a mondta azt, hogy jellemzően az aktív nyaralás mellett teszik le a voksukat, ami arra utal, hogy a kalandturizmus néhány már most is jövedelmező piacról is megragadhatja a keresletet.

A szlovén reklámkampány időzítése tehát ideális. Szinte mindenki vágyik a természetre és a kirándulásokra, miután a korlátozások és a rengeteg házimunka miatt hónapokig az otthonunkhoz vagyunk kötve. A kalandutazások iránti felgyülemlett keresletnek köszönhetően a nemzetközi turizmus gyorsabban fog fellendülni Szlovéniában, mint Európa más részein.

(traveldailymedia)

A figyelmetekbe ajánljuk