A vállalatok együttesen több mint 3 százalékkal zuhantak az előző évhez képest.


A Brand Finance által közzétett új jelentés szerint a világ 50 vezető luxus és prémium márkája együttesen 7,6 milliárd dollár (2,24 ezer milliárd forint) értéket veszített az elmúlt évben a Covid-19 miatti gazdasági válság okán – írja a RobbReport.

A top 50 márka értéke éves szinten több mint 3 százalékkal zuhant, a 2020-as 227,1 milliárd dollárról (68 ezer milliárd forint) 219,5 milliárd dollárra (65,9 ezer milliárd forint) 2021-re. A legnagyobb márkaérték-csökkenést a Coach könyvelhette el, 31 százalékkal 4,7 milliárd dollárra (1,4 ezer milliárd forint) esett vissza.

Egy maroknyi high-end nehézsúlyú cégnek azonban sikerült pluszban maradnia. A pole pozícióban a Porsche 1,2 százalékos növekedést ért el, és már 34,3 milliárd dolláros (10,3 ezer milliárd forint) márkaértékkel rendelkezik. Ez valószínűleg részben annak köszönhető, hogy az német vállalat sikeresen terjeszkedik az elektromos autók piacán. A márka tavaly 20 000 darabot adott el a népszerű, teljesen elektromos Taycan nevű modellből, és ezzel az Egyesült Államokban a 911-es modellnél is jobban teljesített, annak ellenére, hogy hat hétig szünetelt a gyártás.

A Porschéhoz hasonlóan a Ferrari is elégedett lehet, az olasz vállalat a maga 2 százalékával 9,2 milliárd dollárra (2,8 ezer milliárd forint) ugrott, míg a Rolex 0,8 százalékkal 7,9 milliárd dollárra (2,4 ezer milliárd forint) kúszott fel. A két luxustitánt az év elején a világ legmegbízhatóbb márkáinak kiáltották ki.

A nehéz periódus ellenére a Céline is jó időszakon van túl. A lista leggyorsabban növekvő luxusmárkájaként a vállalat a 34. helyről a 13. helyre ugrott fel, és 118 százalékos növekedéssel 1,5 milliárd dolláros (450 milliárd forint) márkaértéket ért el. Ez nagyrészt a divatház félelmetes kreatív, művészeti és arculati igazgatójának, Hedi Slimane-nak köszönhető.

Alex Haigh, a Brand Finance értékelési igazgatója szerint az átfogó rossz híreknek lehet jó oldala is. Szerinte a világjárvány katalizátorként szolgálhat a változáshoz az egész ágazatban, és arra ösztönözheti a kiskereskedőket, hogy erősítsék meg az e-kereskedelmi kínálatot, vagy feleljenek meg a társadalmi és fenntartható cselekvés iránti növekvő fogyasztói igénynek.

A figyelmetekbe ajánljuk