Egy repülőgép az égen.
Léteznek olyan repülőgép-konstrukciók, amelyek kétszer akkora repülési sebességet is képesek elérni, mint a manapság használt utasszállító gépek, a légitársaságok még sem használnak ilyen járműveket. Az alábbi cikkben bemutatjuk miért.

Jelenleg az utasszállító repülőgépek a hangsebesség 85%-ával képesek repülni, ami körülbelül 965 km/óra. Ahhoz, hogy ennél sokkal gyorsabban repüljünk, „át kellene törni” a hangsebességet. Ez a folyamat alapvetően megváltoztatná a légitársaságok működését, korszerűsített terveket és sokkal több üzemanyagot igényelne.

Bár a múltban voltak olyan konstrukciók, amelyek képesek voltak a nagyobb sebességre – például a Concorde akár 2100 km/órás sebességgel is tudott repülni –, ezek a járművek most nagyon nem lennének gazdaságosak. A terveket át kellene dolgozni, hogy nagyobb hatékonyságot biztosítsanak, ha fel akarnák váltani a jelenlegi repülőgépeket.

Mivel a levegő másképp mozog a repülőgép különböző részei felett, ezért logikus módon a jármű minden részének hangsebesség felett kellene haladnia, ami sokkal magasabb műszaki és általános költségeket jelentene. A repülőgépek nagyobb sebességnél több üzemanyagot égetnek el, ami rendkívül költségessé teszi a folyamatot. Ez nagyobb terhelést jelent a hajtóművekre és a törzsre, ami viszont sokkal nagyobb mértékű kopást eredményez.

A másik fő problémát a hangrobbanás szintű zaj jelentené. Ez az egyik legjelentősebb oka annak, hogy a Concorde elsősorban transzatlanti járatokat teljesített, mivel az embereket nyilvánvalóan sokkal kevésbé zavarta az óceán fölött a fülsüketítő zsivaj.

Jelen állás szerint a légi közlekedés sokkal inkább az olcsóságra törekszik, mintsem a gyorsaságra. Egy oda-vissza út New Yorkból Londonba a Concorde-dal utasonként körülbelül 13 000 dollárba került.

Manapság ezeket a jegyeket csak a leggazdagabbaknak tudnák eladni, így a legtöbb légitársaság számára ez az üzleti modell nem lenne életképes. A hagyományos repülőgépek menetrendjéhez képest a Concordé sokkal ritkább volt. A járatok menetrendjétől függően, ha valakinek minél hamarabb el kellett jutnia valahová, nagy valószínűséggel még mindig jobban járt egy normál 747-essel.

Röviden: azért nem repülünk most gyorsabban, mert nincs rá okunk. A magas árú jegyeknek kicsi a piaca, emellett a technikai feltételek, a költséghatékonyság és a menetrend is komoly problémát okozna.

Forrás: Unbelievable-facts

A figyelmetekbe ajánljuk