A Macrobat képeit látva rögtön rájöhetünk, hogy nem egy klasszikus eVtol-modellről van szó, és a Phractyl munkatársai valami egészen másra készülnek. A dél-afrikai székhelyű mérnökök nem titkoltan egy egészen új formát hoznának be az iparágba.
A tervezett jármű egy együléses, gömbölyded testtel és két légcsavarral felszerelt szerkezet lenne. A mérnökök olyan szárnyat terveztek, amely alacsony sebességnél is felhajtóerőt generál, de további részleteket nem árult el a vállalat, mert a tervek éppen szabadalomra várnak.
A nagyméretű légcsavarpárt egy akkumulátorbank fogja működtetni, amely 177 kilométer per órás sebességre lesz képes. A Macrobat hatótávolsága nagyjából 144 kilométer lesz, mindezt 150 kilós teherbírás mellett.
A gépet vagy egy pilóta vezetné, vagy egy földi irányító, aki távolról drónként működtetheti és utasokat vagy rakományt szállítana. A lábakat lánctalpak hatják majd, akárcsak a tankokon, amely mozgékonyabbá teszi a szerkezetet, de korlátozza a klasszikus földön való gurulást.
Induláskor a test és a szárnyak is hátrafelé dőlnek, hogy lehetővé tegyék a „közel függőleges" felszállást – ezzel a Phractyl szerint a Macrobat lesz az első ilyen gép az iparágban. A madárszerű lábak repülés közben visszahúzódnak, ami azt is lehetővé teszi, hogy a gép fel- és leszálljon egyenetlen felületeken is.
Nem titkoltan kemény terepre szánták a koncepciót. A vállalat célja, hogy Afrika legkritikusabb közlekedési kihívásain segítsen, és olyan helyekre is szállítson, amelyek szárazföldi közlekedéssel nehezen megközelíthetőek.