A H&M és a Lee márka kollaborációja új irányba viheti a fast fashiont?
Az egyik vezető fast fashion márka, a H&M úgy tűnik mindent megtesz azért, hogy kitűnve társai közül, a lehető legjobb minőséget nyújtsa a vásárlóknak. Mindezt pedig környezettudatosan.
De mégis mi az a fast fashion? Mit nevezünk annak és miért hívják így?
Nemes egyszerűséggel az angol eredetű fast food, azaz gyorskaja megnevezést ültették át a divatba. Ha a gyorséttermi ételekre asszociálunk az egészségtelen, túl hamar elkészített, rossz minőség juthat az eszünkben. Finom fogalmazva, ez hasonlót jelent a ruháknál is.
Ezek a márkák gyors és az általában botrányos gyártási körülményeknek köszönhetően minőségileg nem igazán tudják megugrani azt a szinten, amit a slow fashion képvisel. Ezeket a darabokat legtöbbször ázsiai országokban varratják, a gyártósoron lévő emberek pedig fillérekért dolgoznak. Ebből adódik, hogy sokkal olcsóbbak ezek a ruhák, valamint ez az oka annak is, hogy tömegével képesek legyártani egy adott öltözetet.
H&M és a fenntartható kollekció
Ez az együttműködés fontos fordulópont lehet a H&M történetében, ugyanis a jól ismert amerikai farmermárkával megalkották a fenntarthatóbb farmer következő generációját. A svéd vállalatnak ez az első 100%-ban újrahasznosított terméke. A hátsó felvarrt címke parafából és jacron papírból készült, ami egy bőrutánzatú anyag. A hm.com oldalon, pedig büszkén bemutatják, hogy mennyi víz-, szén-dioxid-, és energiamennyiséget kellett felhasználniuk a farmer elkészítéséhez.
A Lee x H&M női-, férfi- és gyerekruhákat is alkot egyaránt, melyeket a kijelölt üzletekben lehet beszerezni, valamint online is elérhető lesz majd.