Jelezni kell a norvég influenszereknek, ha retusált fotót osztanak meg
Elsősorban a norvég fiatalokat védenék a törvénnyel.

A közösségi médiát görgetve egyre nehezebb megmondani, hogy a felugró hirdetői képekből melyik lett photoshoppolva, és melyik nem. A lapos hasak, hibátlan bőrök vagy nagyobb ajkak láttán sok felhasználóban komoly önértékelési zavart okozhat a tökéletesnek gondolt teste látványa.

Pont ezért kötelezi egy új törvény a hirdetőket és az influenszereket Norvégiában arra, hogy fel kell tüntetniük, ha a hirdetésük képei retusálva vagy szerkesztve lett.

Ahogy pár éve itthon is bevezették, hogy jelezni kell, ha promóciós tartalomról van szó, úgy Norvégiában is egységes címkével kell ellátni a filteres, szerkesztett képeket. Ezt az összes közösségi médiás felületen fel kell tüntetni, így a felhasználóknak a Facebookon, Instagramon, Snapchaten, TikTokon, Twitteren és egyéb felületeken is jelezve lesz, ha egy becsapós, tökéletes influenszerrel találkoznak. Ha a hirdető ezt nem teszi meg, akkor pénzbüntetést vagy börtönbüntetést is kaphat.

A törvény elsődleges célja, hogy a csökkentsék a felhasználók szorongását a tökéletes képek láttán, és a fiatalok ne kergessenek olyan hamis szépségideált, amit az influenszerek retusálás segítségével mutatnak magukról.

A norvég influenszereket is megkérdezte a BBC, akik ugyan hasznosnak tartják a törvényt, de hatásosságáról sokan nincsenek meggyőződve.

A 90 000 követővel rendelkező Madeleine Pedersen szerint viszont ezentúl a norvég influenszerek kevésbé fogják filterezni és szerkeszteni a képeiket, mert „túl büszkék ahhoz, hogy ezt beismerjék".

A törvény már a norvég király ellőtt van, aki hamarosan dönt a hatálybalépéséről.


A figyelmetekbe ajánljuk