Tanulmányok azt mutatják, hogy az elégtelen alvás másnap magas kalóriatartalmú ételek fogyasztására késztet minket. Ez pedig meghosszabbíthatja a megzavart alvási ciklust, és rossz általános egészségi állapotot eredményezhet. Így legújabb kutatások megerősítik azt, amit az orvosok már régóta mondanak: az étel és az alvás kéz a kézben járnak.


Banán

A banán nem csak triptofánt tartalmaz, káliumban is gazdag. Ez fontos eleme az emberi egészségnek, és természetes izomlazító is. Egy tanulmány szerint a káliumszint az alvásban is szerepet játszik, több kálium jótékonyan hat az alvásidőre. A banán emellett magnéziumban is gazdag, egy kutatás pedig kimutatta, hogy az ember magnéziumbevitelének növelése segíthet az álmatlanság és más alvással kapcsolatos problémák kezelésében.

Melatonin

A melatonin a szervezetben termelődő hormon. Részben felelős az ember cirkadián ritmusának, azaz alvás-ébrenlét ciklusának szabályozásáért. A melatonin az alvászavarok enyhítésében is hatékony lehet. Kiegészítő formájában kapható, és alvásindukáló szerként reklámozzák.

A természetben előforduló melatonint tartalmazó élelmiszerek közé tartozik a: pisztácia, szőlő, paradicsom, tojás, hal.

Triptofán-nehéz fehérjék

Kapcsolat lehet a triptofán és a szerotonin között, egy olyan kémiai hírvivő anyag, amely segít az egészséges alvásminták kialakításában, valamint a hangulat fokozásában. A pulyka, a tojás, a tofu és a lazac olyan élelmiszerek, amelyek triptofánt tartalmaznak.

Jobb elkerülni!

A nyilvánvaló bűnös a koffein. Aztán a csokoládé, számos tea, energiaital és termék is szintén megnehezítheti az alvást. Mondj nemet az alkoholra, ha valóban szükséged van a minőségi alvásra. Bár álmosnak érezheted magad tőle, csökkenti az alvás minőségét.

(Healthline)

A figyelmetekbe ajánljuk