A legtöbb étteremtől azt szokhattuk meg, hogy úgy hirdetik magukat, mint akik a környék, város vagy az ország legjobb ételeit készítik el a vendégeknek. A nagyobb üzletláncok mögött komoly marketingcsapatok állnak, hogy a lehető legcsalogatóbb reklámokat gyártsák termékeikről.
Üdítő kivételt jelent a montreali Aunt Dai kínai étterem, ami szembement a sokszor illúziókra épülő stratégiával: Feigang Fei, az étterem tulajdonosa kegyetlen őszinteséggel hirdeti ételeit.
„Ne hagyd, hogy a neve becsapjon, ez NEM igazi kínai étel"
– figyelmeztet egy becsapós menünél a tulajdonos.
Fei a Guardiannek elmondta: amikor hét éve megnyitotta az éttermet, sokan küldték vissza az el nem fogyasztott ételeket, mert nem tetszett nekik a fűszerezés vagy a rendelés állaga. Ezért úgy döntött, hogy közérthető leírásokat ad az ételekhez, hogy mindenki tudja, pontosan mire számíthat.
„Nem vagyunk teljesen megelégedve az ízével, de nemsokára jobb lesz. Utóirat: meglep, hogy még mindig vannak vásárlóink, akik ezt rendelik"
– ezek után senki nem mondhatja, hogy nem azt kapta, amire számított.
Fei a saját konyháját is helyén kezeli:
„Nincsen olyan kiemelkedő fogásunk, ami bonyolult, és megmutatja a főzés zsenialitását. Az ételeink mindig jók lesznek, de egyszerűen nem a legjobbak. Jó, talán egy kicsit az átlagos fölött vannak."
A példaértékű őszinteség meghozta a vásárlók elismerését. Egy felhasználó kitweetelte a szórakoztató menüt, amit már több mint 71.000-en osztottak meg és az étterem nem győzi felvenni a rendeléseket. Ráadásul a kezdeti 5-10 menü helyett, már az összes fogás kapott saját leírást.
Aunt Dai is my favourite Chinese restaurant in Montreal, but the REAL treat is the menu, featuring extremely honest… https://t.co/N5dZlilil0— Kim Belair (@Kim Belair) 1610317945