bolt vásárlás
Új helyen okoz problémát az arcfelismerés.

Magyarországon még nem nagyon találkozni vele, de számos innovatív, személyzet nélküli boltban bevett szokás, csúcstechnológiás kamerák segítségével azonosítják az alkoholos italokat vásárló emberek életkorát.

Azonban egyre több „hagyományos” bolt is barátkozik az eszközök telepítésének gondolatával.

A Haszon számolt be a helyzetről a BBC alapján, amiből kiderül, hogy az olyan nagy brit szupermarketek, mint az Asda, a Co-op és a Morrisons tesztjelleggel életkor-ellenőrző kamerákat szereltek bizonyos üzletek önkiszolgáló kasszáiba. Ha a vásárló engedélyt ad rá, akkor a kamera „beszkenneli” az arcát, a hatalmas adatbázis alapján az algoritmus megpróbálja meghatározni az életkorát.

Ha a szoftver 25 éven felülinek ítéli meg a vásárlót, akkor automatikusan jóváhagyja a korhatáros termékek fizetési kérelmét, ellenkező esetben fel kell mutatni az igazolványt a személyzet egyik tagjának.

Jó ez?

A technológiát a Yoti vállalata fejlesztette ki, hogy felgyorsítsa az önkiszolgáló kasszák folyamatait és enyhítse a személyzet segítségére várakozó vásárlók frusztrációját.

A Yoti elmondása szerint a szoftver nem a hagyományos arcfelismerésen alapszik. A Haszon cikkéből kiderül, egy óriási, előre betáplált adatbázist használ, ami alapján megpróbálja összepárosítani a vásárlók arcát a rendelkezésére álló, hitelesített, anonim arcokkal.

A technológiát több mint 125 ezer, 6 és 60 év közötti emberen tesztelték. A 16-20 éves fiatalok életkorát 1,5-2,2 éves szórással tudta meghatározni.

Ugyan sokan aggódnak az adatvédelmi kockázatok miatt, de a Yoti fogatkozik, hogy semmilyen felvételt nem tárolnak a kamerák.

A szupermarketek a tervek szerint egyébként több helyre is beépítik a kamerákat, ha sikerrel zárul a teszt és népszerű lesz a szolgáltatás.


A figyelmetekbe ajánljuk