Az egészséges étkezés és a különféle diéták fontos szerepet játszanak a szív egészségében, és befolyásolhatják a szívbetegségek kockázatát.


Bizonyos ételek befolyásolhatják a vérnyomást, a triglicerideket, a koleszterinszintet és a gyulladásokat, amelyek mind a szívbetegségek kockázati tényezői. Íme, néhány élelmiszer, amelyet érdemes fogyasztani a szív egészségének megőrzése érdekében.

Növényi szterolok és sztanolok + rost

Ezen tápanyagok egy része megtalálható bizonyos zöldségekben, gyümölcsökben, magvakban és diófélékben. A mandula, a mogyoró, az olívaolaj és a kelbimbó remek választás. Ne feledkezzünk meg a rostokról is, amik a zabkásában, illetve a teljes kiőrlésű gabonapelyhekben, pékárukban találhatók meg.

Avokádó

Az avokádó nem kalóriaszegény és igen magas a zsírtartalma. Ennek ellenére rendkívül egészséges, ugyanis ezek telítetlen zsírsavak, amik megfelelőek a szervezetünk számára, főként szív- és érrendszerünknek,sőt még koleszterint sem tartalmaz.

Fokhagyma

A fokhagyma az egyik leghatékonyabb és legjobb szívvédő gyógynövény, amelyből ajánlatos minél többet enni, különösen nyersen, de akár étrend-kiegészítőként is. Szívünkre, vérnyomásunkra és koleszterinszintünkre is egyaránt hatásos. Amennyiben étrend-kiegészítőként szeretné használni, előtte forduljon orvosához, mivel ez befolyásolhatja egyes gyógyszerek hatékonyságát.

Zöld tea

Habár a zöld tea ital, de a hatóanyagai segítenek csökkenteni a stroke és a szívbetegségek esélyét. Ezenkívül jót tesz a bőrnek is, sőt néhány tanulmány kimutatta, hogy hatékonyan segíthet a hasi elhízás leküzdésében is.

Friss

Hamu és Gyémánt

Napindító gondolat – 05.18.


Kedd reggel Karinthy Frigyes gondolatait idézzük, aki arra emlékeztet minket, hogy az élet egy nagy körforgás.

TOVÁBB OLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A figyelmetekbe ajánljuk