kelbimbó tálban

Nem is gondolnád, de nem csak a koffeintartalmú italok tarthatnak ébren, hanem a szuper egészséges zöldségek is. Ráadásul még finomak is, itt az idő, hogy áttérj rájuk!



A Vince cikkének segítségével összegyűjtöttünk egy listát azokról az egészséges élelmiszerekről, amik ébren tartanak, ha nem vagy nagy kávébarát. A szervezeted szempontjából is jobban jársz, ha ezekhez nyúlsz, ha éjszakába nyúlóan dolgozol vagy épp bulizni támad kedved, és ezért fent szeretnél maradni.

​Zeller

Tele van jótékony antioxidánsokkal és vízhajtó hatással is bír, ami szintén hozzájárul ahhoz, hogy ne pilledj el egykönnyen. Egyél meg minél több zellert este, és a WC-re rohangálások enyhe kellemetlensége mellett teljes éberséggel élvezheted az éjszakai életet.

​Bab

h\u00e1romf\u00e9le bab

Fotó: Tijana Drndarski / unsplash

Amellett, hogy proteinben és rostokban gazdag, jól megdolgoztatja a beleket is. Az emésztés szintén nem kedvez az elalvásnak, amíg dolgozik a rendszer, biztosan nem nehezednek el a pilláid.

​Keresztesvirágú zöldségek

Ide tartozik a rukkola, a bordáskel azaz pak choi, a brokkoli, a káposzta, a kelkáposzta, a saláta, a karfiol és a kelbimbó. Ezek mind ébren tartanak éjszaka, mert a babhoz hasonlóan teltségérzetet keltenek benned. A bennük található emészthetetlen cukrok miatt fel is puffadhatsz, a szervezetnek kicsit nehezére esik lebontani őket.

​Paradicsom

paradicsomok t\u00e1lban

Fotó: Deniz Altindas / unsplash

A paradicsom tele van a remek tirozinnal, és rendesen megsegíti az immunrendszer működését is. A tirozin egy olyan aminosav, amit természetes serkentőszernek is szoktak hívni, az agy dopamintermelésért felel. Ha paradicsomot fogyasztasz este, garantáltan éber leszel és jobban tudsz koncentrálni is.

A figyelmetekbe ajánljuk