vendéglátás

5 pimaszság, amivel garantáltan felidegesíted a pultosodat

Bár a vendéglátás szabályai nagyrészt íratlanok, elég könnyű megérteni őket: ha jó volt a felszolgálás, adjunk borravalót, de ami fontosabb, érdemes kerülni a bunkóskodást. Vannak azonban olyan apróságok is, amelyek nem tűnnek feltétlen nagy dolognak, de megnehezíti a felszolgálók munkáját.


A Vinepair szúrta ki azt a Redditen futó friss témát, ahol a felszolgálók részletezték, milyen viselkedési formákat jobb kerülnünk, ha nem akarjuk, hogy a vendéglátónk ideigeire menjünk.

A pultosnak is van munkaköre, nem ugráltatható mindenért 

A Reddit-felhasználók egyik tanácsa, hogy ne kérjünk semmi olyat, ami a pultos feladatkörébe nem tartozik bele, különösen akkor, ha jól láthatóan nagy a forgalom. Több pultos felhasználó is azt írta, hogy különösen frusztrálja, amikor a vendégek megkerülik az asztalukhoz tartozó felszolgálót, és a bárpultnál próbálkoznak a különböző kéréseikkel.

Ne nyúlkáljunk össze mindent 

Amikor a vendégek a poharakat visszaviszik a bárpulthoz (ami önmagában dicséretes gesztus), gyakran közel helyezik a többi vendég friss italához, vagy ami még rosszabb, megérintik a pulton lévő, előre elkészített díszítéseket. A többi vendég érdekében a felszolgálók azt kérik a Redditen, hogy ne nyúlkáljunk olyan helyekre, ahová mi sem örülnénk, ha más nyúlna.

Ez is érdekelhet: 6 dolog, amire vacsoravendégként érdemes ügyelni, ha akarunk még meghívást

Ne korlátozzuk a felszolgálókat a mozgásban 

A bárpult mögött és a „pályán" jellemzően nincs nagy hely, ezért létfontosságú, hogy a pultosok munkaterületét ne zavarjuk: ha a vendégek a székeket a felszolgálók munkaterületére tolják, akkor könnyen lelassulhat a kiszolgálás.

A felesleges kérdéseket is kerüljük 

Az italokkal kapcsolatos felesleges kérdéseket is az egyik legidegesítőbb szokásnak jelölték meg a hozzászólók. Ha a pultos olyan italt készít, ami nem egyezik azzal, amit mi rendeltünk, akkor valószínűleg nem a miénk.

Ne közvetlenül a fizetésnél udvariaskodjunk 

A felszolgálók kifejezetten kellemetlenül élik meg, amikor a számlánál a vendégek udvariaskodni kezdenek, és összevesznek azon, ki fizeti a végső összeget. A legrosszabb, amikor már a pénz is hozzákerül a felszolgálóhoz, majd a másik vendég is elkezd próbálkozni a fizetéssel – a felesleges körök helyett beszéljük meg előre, ki fizet.

A figyelmetekbe ajánljuk